skip to Main Content

مشارکت مردمی برای حفظ گونه‌های جانوری منطقه مغدان

رئیس حفاظت محیط زیست پارسیان از تشکیل انجمن حافظان محیط زیست مغدان برای حفظ گونه‌های جانوری در منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، مرتضی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان با اعلام خبر تشکیل انجمن حافظان محیط زیست شهرستان در منطقه مغدان گفت: با هدف برخورداری از مشارکت مردم در تأمین حفاظت محیط زیست این انجمن تشکیل شد و در حال حاضر حدود ۵۰ عضو دارد.
وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از مردم در نگهداری محیط زیست افزود: تجربه نشان داده هرجا مردم پای کاری حاضر شوند مدیریت آن بهتر صورت می‌گیرد و از ضریب موفقیت بالاتری برخوردار خواهد شد.
رئیس حفاظت محیط زیست پارسیان تشنگی را یکی از دلایل مهم خودنمایی حیوانات وحشی دانست و بیان داشت: این حیوانات به شدت از انسان فرار می‌کنند لذا کوچ آنان به پایین‌دست‌های کوهستان دلیلی قوی داشته است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن تشنگی است.
دهقانی در ادامه اظهار داشت: مردم شناخت بهتری نسبت به منطقه پیرامونی خود دارند لذا با استفاده از بسیج زیست محیطی مردمی نقاط آب خیز کوهستان شناسایی می‌شود تا در صورت نیاز لایروبی و احیا شوند.
رئیس محیط زیست پارسیان فرهنگ سازی عمومی در جهت حفاظت از گونه‌های جانوری شهرستان را هدف نهایی مشارکت دادن مردم در برنامه‌های گروهی زیست محیطی عنوان و تصریح کرد: پس از اعلام آمادگی مردم و تقسیم کاری که صورت گرفت قرار شد روز جمعه گروه کوه‌نوردی پارسیان چشمه‌های ارتفاعات و بومیان منطقه مغدان چشمه‌های میانی و پایین دستی کوهستان مغدان را لایروبی و احیا کنند و در صورت نیاز آبشخورهای متعددی در ارتفاعات ایجاد کنند تا خشکسالی پیش رو به نوعی مدیریت شود.
دهقانی ایجاد آبشخور را اولویت دوم دانست و گفت: حیوانات وحشی از آبشخورهای طبیعی بهتر استقبال می‌کنند لذا ایجاد آبشخور به صورت محدود با توجه به محدود شدن انتخاب حیوانات می‌تواند آنان را در خطر کمین سود جویان احتمالی قرار دهد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top