skip to Main Content

ایران به حمایت از مظلوم در مقابل ظالم ادامه خواهد داد

امام جمعه پارسیان ادعای حقوق بشری و مقابله با ساخت بمب اتم توسط آمریکا را طنز تلخ تاریخ دانست و گفت: ایران به حمایت از مظلوم در مقابل ظالم ادامه خواهد داد.
میرزایی ۴۰۰۰۹۸

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، حجت‌الاسلام هادی میرزایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان داشت: تاریخ معاصر کشور سه نهضت مهم را تجربه کرد که دو نهضت از آن به دلیل بی‌بصیرتی‌ها با شکست مواجه شد، اما نهضت بزرگ امام خمینی(ره) با هوشیاری مردم و روشنگری‌های رهبران آن به چراغ هدایت جریان‌های آزادی‌خواهی در دنیا تبدیل شده است.

وی با اشاره به دخالت‌های دولت انگلیس در وارونه نشان دادن آزادی‌خواهی مردم توسط غربی‌ها اضافه کرد: در این مملکت روزی شیخ فضل‌الله نوری با نهضتی که آغاز کرد محبوب دل‌ها شد به گونه‌ای که خاک پای او را سرمه چشمان خود می‌کردند، اما انگلیس با ایجاد جو روانی در جامعه و با خط دادن به مدعیان روشنفکری تمام حقایق جامعه آن روز را وارونه نشان داد به گونه‌ای که این مرجع عالی‌قدر به دار آویخته شد و کسی اعتراضی نکرد و دیدیم که استبداد رضاخانی مولود جریانی شد که به ظاهر روشنفکر بودند اما استبداد رضاخانی ده‌ها سال در این کشور حاکم کردند.

امام جمعه پارسیان ادامه داد: دومین تجربه مردم ایران هم تحت عنوان نهضت ملی نیز توسط استکبار به انحراف کشیده شد و باز هم نقش به ظاهر روشنفکران در سقوط آن تأثیرگذار بود.

میرزایی با اشاره به ۱۵ مرداد و بمباران هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا خاطر نشان کرد: ۱۶۰ هزار کشته و مجروح نتیجه زیاده‌خواهی‌های کشوری است که دفاع از حقوق بشر آن گوش فلک را کر کرده و امروز پرچم‌دار مقابله با کشورهایی است که به زعم آنان به دنبال تولید سلاح اتمی هستند.

امام جمعه پارسیان در ادامه سخنان خود ادعای حقوق بشری و مقابله با ساخت بمب اتم توسط آمریکا را طنز تلخ تاریخ دانست و اضافه کرد: کسی که خود دستش به بسیاری از جنایت‌ها و حمایت‌های از ترور و استفاده از بمب اتم آغشته است، صلاحیت میدان‌داری در این عرصه را ندارد.

میرزایی با اشاره به جنایات آل‌سعود در یمن گفت: رژیم ضد بشری آل‌سعود با جنایت اخیرش در «المخای» یمن جنایتی شبیه آن چیزی مرتکب شد که صهیونیست‌ها در حمله به لبنان در «قانا» مرتکب شدند اما دنیا و مجامع حقوق بشری در مقابل آن سکوتی ننگین به نمایش گذاشته است.

امام جمعه پارسیان با اشاره به توافق اخیر کشور با ۱+۵ تصریح کرد: هر نوع توافقی که جنبه ملی داشته باشد، باید توسط مجلس و شورای عالی امنیت ملی مورد تأیید قرار بگیرد پس از آن شورای امنیت سازمان ملل چه تأیید بکند و چه نکند دنیا بداند ملت ما دست از حمایت از مظلوم در عراق، سوریه، بحرین، فلسطین، لبنان، یمن و هرجای عالم باشد بر نخواهد داشت و درسی که از قرآن و اهل‌بیت (ع) در خصوص حمایت از مظلوم در مقابل ظالم فراموش نخواهد کرد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top