skip to Main Content

کاشت ۶ هکتار کنجد در پارسیان

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از کاشت شش هکتار کنجد با هدف اصلاح الگوی کشت در پارسیان خبر داد.
خبرگزاری فارس: کاشت 6 هکتار کنجد در پارسیان

یعقوب دلدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: با آموزش به کشاورزان در شش هکتار از اراضی زراعی پارسیان در منطقه «بهده» کشت کنجد را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با ادامه این روند گامی در جهت خروج از کشاورزی تک محصولی برداشته شود.

وی اضافه کرد: در کشور، پارسیان را با نام گوجه فرنگی می‌شناسند و این محصول با وجود مصرف بالای آب همه ساله با اخلال در فروش و ضرردهی کشاورزان روبرو می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان رسیدن به کشت متوازن در شهرستان را از مزایای اجرای طرح الگوی کشت دانست و اضافه کرد: در این طرح دولت با تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان و خرید تضمینی از آنان مشوق‌هایی ایجاد کرده که امیدواریم بتوانیم طرح را به خوبی پیش ببریم و سال آینده ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان قربانی تک محصولی نشود.

دلدار سازگاری محصول کنجد با شرایط آب و هوای پارسیان را دلیل پیشنهاد این محصول به کشاورزان دانست و تصریح کرد: نخستین محصول کنجد شهرستان در مهر‌ماه سال‌جاری به دست می‌آید و امیدواریم در هر هکتار یک تن و نیم کنجد برداشت کنیم.

شهرستان پارسیان غربی‌ترین منطقه هرمزگان به شمار می‌رود.

این شهرستان ساحلی در بین سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان واقع شده است که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص در زمستان نیز از زمین‌های کشاورزی آن محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی برداشت می‌شود.

برداشت محصولات کشاورزی خارج از فصل معمول در این شهرستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم با توجه به نزدیکی پارسیان به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۸۸۰۱۰/غ

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top