skip to Main Content

جشنواره «نوری خوانی و الوداع» دهه سوم رمضان در پارسیان برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارسیان از برگزاری جشنواره «نوری خوانی و الوداع» به مناسبت ماه مبارک رمضان در دهه سوم این ماه خبر داد.

اسدی ۶۷۵

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمود اسدی در این خصوص گفت: این اداره با هدف گرامیداشت و احیاء سنت‌ها و باورهای رو به فراموشی مردم شهرستان در حال برنامه ریزی است که چندی پیش سنت بومی محلی «گرگه شو» احیا و مورد استقبال مردم قرار گرفت و جانی دوباره یافت.

وی اضافه کرد: یکی از دیگر برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته سنت بومی و محلی” نوری خوانی ” است که این سنت تقریباً در پارسیان به طور کلی فراموش شده است و می‌توان به جرأت ادعا کرد امروز سنت نوری خوانی به عنوان یکی از سنت‌های پر محتوای خاموش شهرستان به حساب می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: با مشورتی که با اساتید داشتیم در دهه سوم ماه مبارک رمضان با جمع کردن افراد پیشکسوت که نوری خوانی می‌کردند یک بار دیگر چراغ این سنت ارزشمند را روشن خواهیم کرد و بر همین اساس جلساتی در سطح اداری و شهرستانی گرفته شده که نتایج نهایی آن طی جلسه‌ای که با حضور فرماندار، بخشداران، شهرداران و مقامات محلی شهر دشتی خواهیم داشت ارائه و نهایی می شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top