skip to Main Content

بخشی از مناطق زیست حیوانات وحشی پارسیان آب رسانی می‌شود

جوانان شهر دشتی پارسیان در اقدامی خودجوش مناطق زیست گونه‌های کمیاب جانوری را با نصب مخزن و احیاء آبشخورها آب رسانی می‌کنند.

IMG-20150618-WA0053

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمود رستم زاده فعال زیست محیطی پارسیان در زمینه نجات جانوران منطقه کلات سرخ از تشنگی گفت: این گروه متشکل از جوانان خود جوش شهر دشتی می‌باشد که در زمینه حراست از گونه‌های جانوری منطقه فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های چندین ساله و اتمام ذخیره‌های طبیعی آب، بسیاری از حیوانات در معرض خطر تلف شدن قرار دارند و در برخی موارد با ورود به مزارع کشاورزان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

رستم زاده اضافه کرد: جمعی از جوانان شهر دشتی برای نجات گونه‌های حیوانی منطقه اقدام به مرمت آبشخورها و نصب مخازن در ارتفاعات و بیابان‌های اطراف شهر کرده‌اند و به صورت هفتگی آب مورد نیاز آن را تأمین می‌کنند.

این فعال زیست محیطی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو نقطه از منطقه کلات سرخ بدین منظور آب رسانی می‌شود که هر هفته ۴ متر مکعب به قیمت ده هزار تومان توسط اعضاء خریداری و آب مخازن تأمین می‌شود.

رستم زاده ادامه داد: فعالین زیست محیطی به صورت دوره‌ای از مخازن آب و مناطق زیست گونه‌های کمیاب جانوری منطقه سرکشی می‌کنند و خوشبختانه تا کنون موردی از تلف شدن حیوانات وحشی مشاهده نشده است.

فعال زیست محیطی شهرستان در پایان گفت: حدود یک ماه از اجرای این طرح می‌گذرد و طی این مدت مشاهده شده بسیاری جانوران از قبیل شغال، روباه، گرگ، جوجه تیغی، خارپشت، زنبورهای عسل و نمونه‌های مختلف پرندگان از این مخازن سیراب می‌شوند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top