skip to Main Content

دومین لنج باری در کمتر از یک ماه گذشته با هفت سرنشین در آبهای پارسیان غرق شد

مدیرعامل تعاونی لنج‌داران پارسیان از غرق شدن دومین لنج باری در کمتر از یک ماه گذشته با هفت سرنشین در آبهای پارسیان خبر داد.

81519747-6298457

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عیسی دیوسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان در این راستا گفت: این لنج باری از کشور امارات عازم شهرستان پارسیان بوده که به دلیل مواج بودن دریا و شکسته شدن سازه چوبی زیر موتور لنج و عدم توانایی ملوانان در تخلیه حجم زیاد آب ورودی در دریا غرق شد.

وی اضافه کرد: این لنج باری هفت سرنشین داشته که توسط صیادان جزیره لاوان با چند فروند قایق صیادی نجات داده شده‌اند و به مکانی امن انتقال یافته‌اند.

مدیر عامل تعاونی لنج‌داران پارسیان ادامه داد: لنج متعلق به یکی از اهالی شهرستان پارسیان بوده که در سه مایلی جزیره لاوان دچار این حادثه شده است و ملوانان آن امروز به پارسیان منتقل خواهند شد.

دیوسار خاطر نشان کرد: ارزش این لنج باری ۲۰۰ میلیون تومان بوده که به همراه حدود ۱۵۰ میلیون تومان اجناس ملوانی و امانی مردم ظهر روز گذشته از مبدأ دبی با شرایط مساعد جوی حرکت خود را آغاز کرده بود.

مدیر عامل تعاونی لنج‌داران پارسیان افزود: این دومین حادثه غرق شدن لنج باری در کمتر از یک ماه گذشته است که در پارسیان اتفاق می‌افتد.

یادآور می‌شود شهرستان پارسیان با حدود ۸۵ کیلومتر مرز آبی نقش مهمی در صادرات و واردات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد که به دلیل نداشتن گمرک مستقل تشریفات قانونی ترخیص کالا توسط دفترخانه ایجاد شده از سوی اداره کل گمرک شهرستان بندرلنگه انجام می‌شود که پیگیری‌های مردم و مسئولان برای مستقل کردن گمرک پارسیان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top