skip to Main Content

فعالان موسیقی سنتی بستک تجلیل شدند

سرپرست ارشاد بستک از برگزاری همایش موسیقی سنتی به منظور تجلیل از فعالان عرصه موسیقی شهرستان بستک خبر داد.
خبرگزاری فارس: فعالان موسیقی سنتی بستک تجلیل شدند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، قاسم کاظم‌زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک صبح امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی سنتی این شهرستان گفت: این برنامه به عنوان اولین همایش در سال جدید بوده و امیدواریم بتوانیم در طول سال این روند را ادامه دهیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را کشف، شناسایی و معرفی هنرمندان و فعالان موسیقی و همچنین ایجاد روحیه شور و نشاط در شهرستان عنوان کرد و افزود: هدف ارزشی ما از برگزاری این مراسم، ارائه الگوی مناسبی از برگزاری اجرای موسیقی سنتی در طراز و تناسب با موازین شرعی و عرفی بود تا بتواند مبنا و معیاری برای برگزاری اجراهای موسیقی در شهرستان باشد.

سرپرست ارشاد پارسیان با بیان اینکه هنر موسیقی در جامعه یک امر حقیقی و واقعی است، خاطرنشان کرد: هنر موسیقی، یک حقیقت و واقعیت موجود در بطن جامعه است و ندیدن آن موجب حذف آن نخواهد شد، لذا باید برنامه‌ریزی کرد تا ضمن ارائه الگوهای متناسب با موازین شرعی و عرف جامعه و فرهنگ بومی، به ارائه «موسیقی معروف» همت کرد تا پس از آن بتوانیم به نهی جامعه از «موسیقی منکر» عمل نماییم.

قاسم زاده گفت: در این مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما به عنوان راهبرد و منشور رفتاری است که فرمودند «موسیقی ابزاری است که باید نوع حلال آن به درستی شناسایی و برابر نظرات روشنگر امام راحل در معرض دید قرار داد».

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد: در این همایش بیشتر از هنر اصیل ایرانی که با ساخت روحی و عاطفی، همخوان و همنوا است، استفاده شد.

سرپرست ارشاد بستک در پایان عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک، در صف مقدم طرد و نفی موسیقی لهوی و منکر قرار دارد و در این مورد در حد توان و با ملاک قرار دادن موازین شرعی و عرفی و رهنمودهای تمامی دلسوزان و صاحب نظران کاردان نسبت به برخورد با فعالیت‌های غیر قانونی و مخربی که به نام موسیقی ارزش‌های ایرانی و اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند، اقدام خواهد شد.

در این همایش که با مشارکت انجمن موسیقی بستک اجرا شد، ۱۶ خواننده و فعال عرصه موسیقی با ابزار کوبه‌ای و سازهای سنتی نمونه‌هایی از موسیقی سنتی همراه با ریتم‌های بندری و پاپ به اجرای اثر خود پرداختند و در پایان پس از اعلام نظرات داوران، برترین‌های عرصه موسیقی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top