skip to Main Content

جزیره کیش در شب ولادت گل نرگس غرق سرورو شادمانی است

در شب نیمه شعبان میلاد گل نرگس ، منجی عالم بشریت و دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان معابر و خیابان های کیش آذین بندی شده و این جزیره غرق سرور و شادمانی است.

81633018-6495908

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا، در نیمه ماه سراسر نور و معنویت شعبان المعظم، عاشقان و شیفتگان آل الله در کیش با آذین بندی و چراغانی کردن خیابان ها و معابر و همچنین برپایی آیین های جشن و سرور، میلاد مهدی صاحب الزمان (عج)، قائم آل محمد (ص) را گرامی داشتند.

منتظران ظهور مهدی موعود همچنین از اوایل ماه شعبان با چراغانی و آذین بندی میادین و خیابان ها اعیاد شعبانیه را نیز جشن گرفتند و برای رسیدن میلاد با سعادت منجی بشریت لحظه شماری می کنند.

نصب طاق های نصرت در مناطق مختلف جزیره ، جانمایی پوسترها و بنرهایی با مضمون شادباش ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) ، تزیین درختان معابر،گوشه ای از عشق و ارادت مردم مومن و خداجوی جزیره کیش به ساحت مقدس پیشوای منتظران است.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با ایجاد تکیه های متعدد درکنار بازارها و مراکز تجاری با توزیع شربت و شیرینی ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) را جشن گرفته اند.

برگزاری جنگ های شاد و متنوع در پارک شهر ، تالار شهر ، فرهنگسرای سنایی و کمپ سحر ، اجرای تواشیح و مولودی خوانی ، اجرای کنسرت به خوانندگی علی لهراسبی و سخنرانی با محوریت مهدویت و برگزاری احیای شب نیمه شعبان در مساجد و حسینیه های کیش از برنامه های ویژه میلاد با سعادت امام عصر (عج ) است.

بنا بر روایات ،حضرت مهدی(عج) امام دوازدهم شیعیان، روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری در سامرا متولد شده اند.

آن حضرت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد. غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق نواب اربعه به اداره امور مردم می پرداختند.

دوره غیبت کبری نیز با پایان یافتن غیبت صغری و از سال ۳۲۹ هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top