skip to Main Content

مقاوم‌سازی ۳۷ درصد از روستاهای پارسیان

مدیر بنیاد مسکن پارسیان گفت: یکی از اهداف بنیاد مسکن مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاهاست که در این راستا ۳۷ درصد روستائیان از تسهیلات ساخت و مقاوم‌سازی مسکن بهره‌مند شده‌اند.
خبرگزاری فارس: مقاوم‌سازی 37 درصد از روستاهای پارسیان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، غلامحسین خشکاب مدیر بنیاد مسکن شهرستان پارسیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از وضعیت مطلوب پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در روستاهای پارسیان خبر داد.

وی در خصوص وضعیت ساخت و سازها در روستاهای پارسیان گفت: با توجه به اختصاص تسهیلات مسکن به روستائیان وضعیت خوبی در شهرستان شاهد هستیم.

مدیر بنیاد مسکن پارسیان ادامه داد: برای سال جدید ۱۳۵ فقره تسهیلات مسکن به متقاضیان روستایی با عاملیت بانک‌های ملی و صادرات پرداخت خواهد شد که این روند به مقاوم‌سازی بخشی از روستاها کمک خواهد کرد.

خشکاب خاطر نشان کرد: در صورت تقاضای بیشتر از سوی مردم امکان ارتقا میزان سهمیه وجود دارد که در سال‌های گذشته میزان تقاضای مردم به ۴۰۰ و ۵۰۰ مورد هم رسیده که از سوی بنیاد مسکن پوشش داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن پارسیان افزود: از سال ۸۵ تا کنون ۳۷ درصد از روستاهای پارسیان از تسهیلات مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند.

خشکاب تصریح کرد: تسهیلات بنیاد مسکن به منظور مقاوم سازی پرداخت می‌شود لذا منازلی که از استحکام بنا برخوردار هستند شامل این طرح و ۳۷ درصدی که عنوان شد، نمی‌شوند لذا اگر آن دسته از بناها نیز به این آمار اضافه شوند وضعیت نسبتا مطلوب استحکام بنا در شهرستان شاهد هستیم.

مدیر بنیاد مسکن پارسیان سقف تسهیلات ساخت مسکن در روستاها را ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و در جواب به سئوال خبرنگاران مبنی بر مشکلات و موانع تسهیلات روستایی گفت: باید توجه داشت که تسهیلات مسکن به عنوان بخشی از کمک هزینه به متقاضیان پرداخت می‌شود که از نظر ما با توجه به بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز، نیاز هست سقف اعتبارات پرداختی بیشتر دیده شود ولی از طرف دیگر هر چه سقف تسهیلات بالاتر برود ضمانت نیز سخت‌تر می‌شود.

خشکاب افزود: تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی با یک ضامن پرداخت می‌شد که با افزایش آن به ۱۵۰ میلیون ریال نیاز هست دو ضامن به بانک ارائه کنند و این خود به نوعی مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است و مطمئنا اگر سقف تسهیلات بیشتر شود مشکلات متقاضیان نیز بیشتر خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن پارسیان خاطر نشان کرد: تاکنون تمامی متقاضیان دریافت تسهلات مسکن را به خوبی پوشش داده‌ایم و مشکلی در این زمینه نداریم و اگر به تقاضایی جواب مثبت داده نشده حتما دلیل موجهی داشته که از جمله آن می‌توان به دریافت یک‌بار تسهیلات و ساخت مسکن در یک مرحله قبل اشاره کرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top