skip to Main Content

مذاکره در سایه تهدید و ننگ را نمی خواهیم

امام جمعه کیش گفت: توقع ما ازدولت این است که اگر در جریان مذاکره احساس شد که مردم و نظام جمهوری اسلامی از سوی غرب تحقیر می شوند مذاکره ترک شود چرا که ما مذاکره در سایه تهدید و ننگ را نمی خواهیم.

علیدادی ۶۵۴۳

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور، شیخ کلینی را پرچمدار فقاهت در جامعه فقهی کنونی عنوان کرد و افزود : ما به علمای عظیم الشانی از کلینی تا خمینی (ره) افتخار می کنیم ، آنها فقه و فقاهت را همانطورکه شایسته است به ما رساندند و هم اکنون نیز در خدمت مراجع عظیم الشانی همچون رهبر معظم انقلاب هستیم که افتخار جهان اسلام و به ویژه تشیع به چنین علمای زاهد ، خدا ترس و شجاعی است که در همه صحنه های پر خطر دفاع از دین حضور دارند .

خطیب جمعه کیش یاد آور شد : یکی از شجاعت های مراجع تقلید در زمان خفقان طاغوت ، جریان تنباکو و نهضت میرزای شیرازی را شاهدیم که با فتوایی جهان آن روز را بیدار کرد و ایران اسلامی را از چنگ اجانب نجات داد، او با شجاعت از حق و عدل دفاع کرد و این یکی از افتخارات حوزه علمیه است ، کسانی که پا به حوزه های علمیه گذاشتند همواره از حقیقت دفاع کردند تا ما امروز با افتخار سربلند کنیم و در مقابل دنیا استکباری بایستیم .

وی قانون کاپیتولاسیون را از دیگر جریانات خطرناک در زمان طاغوت عنوان کرد و گفت : به موجب این قانون افراد خارجی در حاشیه امن قرار گرفتند و هر اشتباه و جنایاتی که در کشور مرتکب می شدند حتی دولت نمی توانست به آنها اعتراض کند ، این قرار داد بسیار نگین و خفت بار به برکت جمهوری اسلامی ، امام عظیم الشان و همراهی مردم لغو شد و از ایران ایرانی ساخت که امروز سینه به سینه آمریکا می ایستد.

امام جمعه کیش به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : در دنیای امروز کسی جرات سخن گفتن با آمریکاییان را ندارد اما ما نه تنها سخن می گوییم بلکه ‘ هل من مبارز’ هم می طلبیم و خطاب به آنها می گوییم اگر راست می گویید در صحنه عمل وارد شوید و در مبارزه جدی مشخص خواهد شد چه کسی حرف و عملش یکی است .

وی تصریح کرد : آمریکاییان در مذاکرات هسته ای در صحنه مذاکره نرم سخن می گویند اما در پشت صحنه رجز خوانی و جمهوری اسلامی را تهدید می کنند .

حجت الاسلام علیدادی با قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : از آنها می خواهیم که به طرف مذاکره کننده اجازه اعمال هیچ تهدید، تحریم و تحقیری بر علیه جمهوری اسلامی را ندهند ، توقع ما ازدولت این است که در جریان مذاکره اگر در جایی احساس شد که مردم و نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمن تحقیر می شود مذاکره ترک شود ،ما مذاکره در سایه تهدید و ننگ را نمی خواهیم .

امام جمعه کیش با بیان اینکه منطق خود را در جریان مذاکرات به دنیا نشان دادیم گفت : آنها که در پای میز مذاکره چیزی می گویند و فردای آن روز ده ها خلاف دیگر می گویند و دست از تهدیدات خود بر نمی دارند توقع چه مذاکره ای دارند ؟ مگر می توان با افرادی که هیچ ضوابطی را پذیرا نیستند بر سر میز مذاکره نشست و با زبانی نرم با آنان سخن گفت ؟

وی با تاکید بر اینکه با این افراد باید با شجاعت و قاطعیت سخن گفت افزود : همانطور که ‘ روح الله ‘ با آمریکا سخن گفت ، باید چنان سیلی به آمریکا زد که با گیج شدنش از صحنه عقب نشینی کند در غیر این صورت آمریکاییان عقب نشینی نخواهند کرد .

خطیب جمعه کیش اظهار داشت : دیپلماسی نرم همراه با لبخند در مقابل آمریکا جواب نمی دهد ، ما ملت سلحشوری هستیم که در راه دفاع از حق ، هزاران شهید تقدیم کرده ایم و امروز نیز در هر سنگری و درهر نقطه ای علیه آمریکا ، استکبار و ظلم می جنگیم ، ما ملتی هستیم که تن به ظلم و ذلت نمی دهیم .

وی اظهار داشت : مشکلات داخلی آمریکا و به تبع آن اتخاذ روشی دو گانه در مذاکرات به ما مربوط نیست ، آنها باید یا با منطق با ما سخن بگویند و اگر می خواهند با روش تهدید آمیز سخن بگویند مذاکره معنا ندارد .

امام جمعه کیش تصریح کرد : آنها که با ما سر میز مذاکره نشسته اند خود بزرگترین جریان جنگی جهان هستند ، کسانی از سلاح های اتمی استفاده می کنند امروز ما را متهم به ساخت احتمالی سلاح اتمی می کنند ، چه کسانی امروز در یمن و در سکوت مجامع جهانی، کودکان و زنان را به خاک و خون می کشانند؟، کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند و کودکان عرب و مسلمان را قتل عام می کنند نه بویی از اسلام و نه بویی از عربیت برده اند ، اگر مسلمان نیستید آزاده باشید ., اگر مسلمان نیستید عرب باشید .

وی تاکید کرد با راهپیمایی امروز به جهان می گوییم ما با تمام قدرت از اسلام و مظلوم دفاع می کنیم .

نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم مومن و متدین در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top