skip to Main Content

اجرای رزمایش های مختلف در سال جاری از مهم ترین برنامه های پدافند غیرعامل شهرستان

فرماندار بستک گفت: اجرای رزمایش های مختلف در سال جاری یکی از مهم ترین برنامه های پدافند غیرعامل شهرستان بستک است.
IMG_5049
به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بستک، میرمرسل ایزدی پور در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان برگزار گردید اظهار داشت: پدافند غیرعامل شامل یک سری اقدامات است که از واردشدن هر گونه خسارت به تاسیسات و مراکز، جلوگیری یا به حداقل ممکن می رساند که اگر ما این آمادگی را نداشته باشیم قطعا” در بحث آسیب های احتمالی، بیشترین تلفات را خواهیم داشت.
وی افزود: پدافند غیرعامل باعث افزایش آستانه استقامت مردم می شود که ارزان ترین و صلح آمیزترین دفاع در مقابل خطرات است.
فرماندار شهرستان بستک از تشکیل و فعال نمودن کارگروههای پدافندغیرعامل در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به زلزله خیزبودن شهرستان، آمادگی اعضای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ضروری است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان در این نشست با بیان اینکه پدافند غیرعامل از مصادیق بسیار مهم در ساختار اجتماعی کشور است اظهار داشت:  پدافند غیرعامل به مجموعه ای اقدامات و برنامه هایی گفته می شود که در جهت بازدارندگی دشمن، کاهش تلفات انسانی، تسهیل در مدیریت بحران و کاهش خسارت به زیرساخت های حیاتی و مهم است.
سیدعبدالمحمد سجادی افزود: پدافند غیرعامل اعم از هرگونه بحران انسان ساخت یا طبیعت ساخت است که در زمان صلح پیگیری می کند و اقداماتی انجام می دهد که در زمان جنگ بتواند به مرحله اجرا در آورد.
وی بر شناسایی آسیب ها در شهرستان، فرهنگ سازی پدافند غیرعامل، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای طرحهای پدافند زیست محیطی و سلامت غذایی و پدافند سایبری تاکید نمود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان خواستار تشکیل و فعالیت کمیته های ۱۲ گانه زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل شد و از اقدامات صورت گرفته شورای پدافند غیرعامل شهرستان تشکر و قدردانی نمود.
گفتنی است دیدار با امام جمعه شهرستان و شهر بستک و بازدید از بیمارستان ۶۴ تختخوابی از دیگر برنامه های سفر مدیرکل پدافندغیرعامل هرمزگان به بستک بود.
انتهای متن/۸۸۰۱۰/ ق و ۲۳۱

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top