skip to Main Content

با حضور وزیر بهداشت بیمارستان ۶۴تخت خوابی بستک افتتاح می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان از افتتاح بیمارستان ۶۴تخت خوابی بستک، مجتمع فرهنگی ورزشی پردیس، مرکز رشد و فن آوری دانشگاه ، اورژانس بین جاده ای و آزمایشگاه رویدر، شش خانه بهداشت خبرداد و گفت: درمانگاه تخصصی دانشگاه و مرکز ثبت سرطان جمعیتی هرمزگان (شیمی درمانی) به عنوان اهم پروژه های هفته سلامت یاد کرد که باحضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد.

images2-258x180

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، دکترمحمد شکاری در نشست خبری هفته سلامت اشاره به جزییات برنامه های هفته سلامت، بیان کرد: در این هفته برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که برابر تقویم زمانبندی اجرا خواهند شد.

وی مراسم صبحانه وآشپزی سالم ، پیاده روی،کوهپیمایی ، مسابقه عکاسی ، ارسال پیامهای بهداشتی،اطلاع رسانی میدانی،برنامه های رادیو تلویزیونی، ویزیت رایگان، جلسات آموزشی ،پایگاه اطلاع رسانی سلامت،سخنرانی در پایگاه های نمازجمعه،مسابقات ورزشی،تور خبری ، جشن قلک شکنی به نفع بیماران خاص ، عیادت از بیماران و افتتاح طرح ها را از جمله عناوین برنامه های هفته سلامت در هرمزگان عنوان کرد.

شکاری افزود: همچنین به مناسبت هفته سلامت که از اول اردیبهشت ماه با شعار”ایمنی غذا از مزرعه تا سفره”آغاز می شود،خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاهای استان ارائه می شود.

وی خاظرنشان کرد: با توجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان، ۳۱مرکز دندانپزشکی روستایی درسراسراستان با بهره گیری از پزشکان بومی به ارائه خدمات رایگان به روستاییان خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: این برنامه درقالب برنامه های تحول در نظام سلامت است که با استفاده از ظرفیت نیروهای فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی استان درروستاها اجرا می شود.

به گفته وی طرح یادشده درسه سطح خانه های بهداشت، مدارس و مراکزبهداشتی درمانی روستایی دنبال می شود که دو سطح اول توسط بهیاران و درسطح نهایی توسط دندانپزشکان متخصص در ۳۱مرکزدرمانی انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان یادآورشد: ۲۰مرکز دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد و شمار مراکز روستایی طرح به ۵۱مرکز خواهد رسید.

این مقام مسوول همچنین با بیان اینکه وزرات بهداشت برای گسترش طرح مذکور برنامه دارد بیان کرد:این طرح هم اکنون ویژه مناطق روستایی است و به حاشیه شهرها نیز خواهد رسید.

 

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top