skip to Main Content

آمار پرداخت زکات توسط مردم امیدوارکننده است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش منطقه‌ای زکات گزارش متولیان زکات استان و کشور در خصوص زکات را امیدوار کننده دانست.
خبرگزاری فارس: آمار پرداخت زکات توسط مردم امیدوارکننده است

به گزارش پایگاه خبری بادگیر از پارسیان، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در همایش منطقه‌ای زکات بر لزوم همراهی مردم و مسئولین در پرداختن به کارهای جمعی تأکید کرد.

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب مردم نشان داده‌اند که هر کجا دو عنصر مردم و مسئولین در کنار یکدیگر قرار گرفتند کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند و در این خصوص می‌توان به دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

حسینی‌بوشهری موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشور را در گفتگو با شش کشور قدرتمند دنیا نشان از عزم عمومی جامعه در حمایت از مسئولین دانست و افزود: اقتدار امروز کشور نتیجه همدلی مردم و مسئولین است و اگر این همراهی‌ها وجود نداشت فرزندان کشور نمی‌توانستند به این راحتی اهداف نظام را در قالب مذاکرات پیش ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری در امور باعث عقب‌گرد جامعه می‌شود که اسلام همواره ما را به انجام کارهای گروهی دعوت کرده است و در این زمینه، پرداخت زکات را می‌توان به یکی از نمونه‌های عزم جمعی در پیشبرد اهداف توسعه و پیشرفت جامعه عنوان کرد.

حسینی‌بوشهری گزارش متولیان زکات استان و کشور را امیدوار‌کننده دانست و تصریح کرد: اهتمام مردم به پرداخت زکات نشان از ایمان مردم دارد و در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده و طرح‌های خوبی نیز به انجام رسیده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: اسلام نگاه زیبایی به بشریت دارد و در کنار رساندن انسان به کمال از طریق دعوت به نماز موضوع زکات، صدقات و انفاق مال توسط کسانی که از نظر مالی امکاناتی دارند را مطرح می‌کند تا هر دو بخش زندگی انسان مورد توجه قرار گرفته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور کار فرهنگی در خصوص زکات را یکی از موضوعات مهم در نهادینه کردن فرهنگ زکات دانست و گفت: تاریخ نشان داده هر جا کار فرهنگی مستمری صورت گرفته مردم استقبال خوبی نشان داده‌اند و مسأله زکات نیز مستثنی نیست.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top