skip to Main Content

رشد ۱۱ درصدی مسافرت های دریایی / تردد جزیره قشم به کیش در نوروز اینده

رشد ۱۱ درصدی مسافرت های دریایی ؛ تردد جزیره قشم به کیش در نوروز اینده

images

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید بنادر مسافری استان هرمزگان اعلام کرد: طرح نوروزی امسال با اولویت افزایش تعداد سفرها، افزایش ایمنی و امنیت سفرها و رفاه مردم انجام شد و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است.
به گزارش خبرگزاری بادگیر به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران محمد سعید نژاد گفت : از ۲۵ اسفند تاکنون سفرهای دریایی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته و در استان هرمزگان با سهم ۹۵ درصدی از سفرهای دریایی تاکنون بیش از ۴و نیم میلیون نفر-سفر دریایی و ۴۵۰ هزار جابجایی خودرو به جزایر انجام شده است.
وی از مسافران خواست برای ایمنی بیشتر از بنادر و شناورهای مجاز تردد دریایی کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل ستادهای نوروزی در بنادر گفت: نوسازی شناورهای مسافری با ارائه تسهیلات به صاحبان شناورها و نظارت بر ایمنی مسیرهای تردد با حضور ۲۴ ساعته ناوگان تجسس و نجات دریایی از ویژگی های سفرهای امسال است.
سعیدنژاد افزود: توسعه دریامحور و رونق گردشگری دریایی از برنامه سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که برنامه داریم در سواحل و بنادر کمتر توسعه یافته آن را گسترش دهیم.

* تردد از جزیره قشم به کیش ؛ سال آینده

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز گفت: تردد ایمن شناورها از مسیرهای دریایی، بازرسی فنی شناورها و نظارت برسوار و پیاده شدن مسافران مورد کنترل بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی است.
هادی حق شناس افزود: ۷۵ شناور مسافری و ۳۱ لندینگ کرافت جابجایی مسافر و خودرو را در بنادر مسافری کشور بر عهده دارند و۱۵ شناور ناجی و ۱۴ شناور همیار ناجی نیز ایمنی طرح را کنترل می کنند.
وی گفت: ۲ شناور ناجی در طرح امسال و ۴شناور ناجی نیز برای سال آینده به ناوگان دریایی اضافه می شود.
حق شناس با اشاره به راه اندازی خط بندر لنگه به ابوموسی افزود: برای سال آینده تردد از جزیره قشم به کیش و بالعکس و قشم به بندر خصب عمان نیز راه اندازی می شود.
بازدید از بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، هرمز، شهید ذاکری قشم و لافت و پهل از برنامه های سعید نژاد در سفر روز چهارشنبه به استان هرمزگان بود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top