skip to Main Content

تقویت گروه‌های تندرو اسلامی و حمله نظامی به یمن قابل دفاع نیست

سیدعبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس: ایجادشکاف میان شیعه وسنی از اهداف دشمن است

images

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: ایجاد شکاف میان شیعه و سنی از اهداف دشمن است و باید مراقب بود که به چنین شکافی دامن نزنیم.

وی افزود: همه شواهد گویای آن است که دشمن به دنبال بر هم زدن تعادل منطقه است، لذا با تقویت پنهانی تندروی مذهبی زمینه را برای نا امنی و آشفتگی منطقه فراهم می کند.

سید عبدالباعث قتالی گفت: اسلام دین رحمت ، اعتدال وبرادری است، ولی می بینیم درفضای تندروی فعلی این صدای اسلام شنیده نمی شود وعده ای اسلام رامعادل خشونت تلقی کرده اند.

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس با اشاره به ظهور گروه‌هایی مثل داعش خاطر نشان کرد: تجربه نشان داد این گروه‌ها جز ویرانگری ارمغانی برای مسلمانان به همراه ندارند و با برداشت نادرست خود از اسلام زمینه را برای آوارگی مسلمانان و حضور دشمن در منطقه فراهم می کنند، لذا علمای بزرگ اسلام خصوصا علمای الازهرحرکت داعش رامحکوم کرده اند.

سید عبدالباعث قتالی گفت: اختلاف میان مذاهب مختلف یک واقعیت است اما اشتراکات ما بیشتر است، پس برای حفظ کیان اسلام باید بر اشتراکات تاکید کنیم و از طرح مسائل اختلافی در سطح عموم خودداری کنیم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تصریح کرد: متاسفانه در هر گروه و هر مذهب تندروهایی هستند که فکر می کنند با حرکت‌های افراطی می‌توانند طرف مقابل را نابود کنند، درحالیکه شیعه وسنی واقعیتی هستند که وجود دارند و تندروی در هرطرف فقط تندروی و افراطی گری را در طرف مقابل تقویت می کند و در این شرایط وظیفه عقلا و بزرگان هر مذهب این است که این تندروها را کنترل کنند.

امام جعه اهل سنت بندرعباس گفت: مسئولیت علما سنگین است و باید با افراطی گری مقابله شود، زیرا زندگی، رفاه و پیشرفت در سایه وحدت و امنیت معنا می‌یابد، لذا همه باید قدر امنیت فعلی را بدانیم و برای حفظ امنیت درکشور تلاش کنیم.

سیدعبدالباعث قتالی گفت: خط واقعی در اسلام خط اعتدال و میانه روی است و همه باید باور کنیم که اگر افراطی گری رشد کند هیچ کس در امنیت نخواهد بود، حتی مبلغان آن افراطیون برای هیچ کس حرمتی قائل نیستند؛ همینطور که در طول تاریخ خوارج در صدر اسلام برای بزرگان دین و صحابه احترامی قائل نبودند و حضرت علی(رض) را شهید کردند.

امام جمعه اهل سنت بندر عباس در مورد حمله اخیر کشورهای عربی به یمن گفت: حمله نظامی به یمن قابل دفاع نیست زیرا کشتارمردم یمن و تشدید درگیری میان طرفین را به همراه خواهد داشت. حملات نظامی باید متوقف شود و گفتگو میان گروه‌های مختلف این کشور زیر نظر نهادهای بین المللی آغاز شود، تا آنها به یک توافق ملی برسند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top