skip to Main Content

تجاوز و کشتار مسلمانان یمن تجاوز به حریم آزادی است

حجت الاسلام و المسلمین یونس قائدی امام جمعه شهرستان بستک در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر عربستان سعودی به کشور یمن آن را نقض کامل تمامی پیمان‌نامه های بین المللی دانست.

قائدی ۲

به گزاش خبرگزاری بادگیر به نقل هرمز از بستک، حجت الاسلام یونس قائدی در این گفتگو تجاوز اخیر عربستان سعودی به مردم یمن و کشتار آنان را تجاوزی کورکورانه و در جهت منافع اسرائیل و آمریکا ارزیابی کرد.

وی در این خصوص افزود: حاکمان سعودی با تصمیمی عجولانه و در جهت تأمین منافع صهیونیستها ده‌ها مسلمان غیر نظامی یمنی را به خاک و خون کشید و این در حالی است که رسانه های صهیونیستی به صراحت از این تجاوز حمایت کردند و آن را در جهت منافع خود دانستند.

حجت الاسلام قائدی گفت: این جنایت کاملاً محکوم است و ما از کشورهای اسلامی می خواهیم جلوی این تجاوز گری کورکورانه بگیرند تا شاهد کشتار مردم بیگناه در یمن نباشیم.

امام جمعه بستک خاموشی سازمانها و نهادهای بین المللی را در قبال این جنایت حساب شده دانست و تصریح کرد: سازمان ملل در قبال کوچکترین تحرکی که ذره ای منافع آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی و همچنین کشورهای وابسته به خود را تهدید می کند به شدت محکوم می کند و جلسات متعدد تشکیل می دهد تا راهکاری برای آن پیدا کند اما چگونه است که در مقابل این جنایت کاملا خاموش است و تا کنون واکنشی در جهت جلوگیری از این تجاوز نشان نداده است.

قائدی استبداد حاکم بر سعودی را یکی از دلایل این جنایت دانست و گفت: مردم یمن تصمیم گرفته اند آزاد زندگی کنند و حاکمیت مستبدانه حاکمان خود را نپذیرفتند بنابراین سعودی باید حق مردم را در تعیین سرنوشت خود به رسمیت بشناسد.

امام جمعه شهرستان بستک در پایان ضمن توصیه به علمای اسلام در محکوم کردن این جنایت گفت: علمای اسلام باید به محوریت و نقش بازدارندگی خود در قبال جنایتها عمل کنند تا شاهد خونریزی در گوشه دیگری از جهان اسلام نباشیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top