skip to Main Content

افتتاح نمایشگاه‌های صنایع بومی محلی در پارسیان

فرماندار پارسیان از افتتاح نمایشگاه‌های صنایع بومی و محلی در چند نقطه از این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: افتتاح نمایشگاه‌های صنایع بومی محلی در پارسیان

به گزارش خبرگزاری بادگیر، محمد رادمهر عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه بومی محلی بندر بوستانو گفت: این نمایشگاه‌ها بخشی از توانمندی‌های مردم شهرستان را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سنت‌های فراموش شده مردم به عنوان بخشی از هویت فرهنگی آنان افزود: زندگی سنتی بیشتر درون‌زا بوده و تقریبا تمامی نیازهای یک خانواده و در مجموع جامعه از طریق داد و ستد منطقه‌ای و با استفاده از ابزار تولید طبیعت تأمین می‌شده، این در حالی است که هم‌اکنون زندگی سنتی به شیوه‌های مدرن تبدیل شده و بخش عمده‌ای از سنت‌های پسندیده مردم به فراموشی سپرده شده است.

فرماندار پارسیان حضور میهمانان نوروزی از سراسر کشور در شهرستان را بهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ مردم شهرستان دانست و اظهار داشت: میهمانان نوروزی سفیران فرهنگی هستند که می‌توانند بخشی از آداب، رسوم و باورهای مردم شهرستان را منتقل کنند لذا تمام تلاش خود را جهت هر چه بهتر عرضه شدن سنت‌های فرهنگی مردم به کار خواهیم بست.

رادمهر مکان‌یابی صحیح نمایشگاه‌ها را با توجه به تجربیات سال‌های گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: نوار ساحلی بهترین مکان برای ایجاد این نوع نمایشگاه‌ها است لذا اولین نمایشگاه در روستای ساحلی بوستانو افتتاح شد و در روزهای آینده به مرور دیگر نمایشگاه‌ها نیز افتتاح می‌شود.

یادآور می‌شود در این نمایشگاه‌ها صنایع دستی، غذاهای محلی، آثار و ابزار مورد استفاده قدیم، موسیقی محلی و پوشش‌های بومی عرضه می شود که تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top