skip to Main Content

نفرات برتر اولین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش معرفی شدند

اولین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش با معرفی نفرات برتر طی مراسمی در سالن همایش های بین المللی خلیج فارس به کار خود پایان داد.

IMG13205259

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد کیش، سید مجتبی موسوی دبیر این سمپوزیوم ضمن تشکر وقدردانی از حمایت مدیران و مسئولان جزیره کیش و کلیه کسانی که در برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی کیش نقش داشتند گفت: با حمایت مسئولان رویدادی دیگر به رویداد های ملی کشورمان افزوده شد.

وی در خصوص شکل گیری و برگزاری این سمپوزیوم اظهار داشت: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی کیش که از چند ماه قبل سیاست گذاری و فراهم شده بود، ۱۲ هنرمند خارجی و ۵ هنرمند ایرانی برای ورود به سمپوزیوم انتخاب شدند و پس از ورود به جزیره و در اختیار گرفتن ملزومات و ابزار  مورد نیاز از تاریخ ۱۹ بهمن مشغول به کار شدند و پس از گذشت ۲۳ روز کار مداوم، موفق شدند اجرای آثار خود را تا روز ۱۰ اسفند ماه با کیفیت بسیار مطلوب به اتمام  برسانند.

دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی کیش در خصوص جذابیت های این کار در سواحل کیش اظهار داشت: در تمام سمپوزیوم های مجسمه سازی، بازدید شهروندان در حین کار از جذابیت های مهم آن رویداد است که خوشبختانه در کیش هم با استقبال خوب شهروندان و گردشگران مواجه شدیم.

همچنین مهندس بهبود بهی زادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و رئیس شورای سیاست گذاری سمپوزیوم نیز از حضور هنرمندان داخلی و خارجی در این سمپوزیوم قدردانی و تشکر کرد و گفت: دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر انجام فعالیت های هنری در کنار مسایل زیر بنایی و اقتصادی تاکید فراوان دارد و انجام این امور نیز در دستور کار قرار گرفت. فعالیت های فرهنگی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با برگزاری چند کنسرت فاخر  در جزیره آغاز شد و پس از آن برگزاری این سمپوزیوم با کمک و مشاوره ارزشمند مهندس کاظمی شکل گرفت.

وی افزود: خدا را شاکریم که در طول اجرایی شدن این سمپوزیوم و زمان اجرای آثار ، کلیه امور با خوبی برگزار شد و آثار با ارزشی در جزیره کیش به یادگار ماند که از نظر گردشگری نیز باعث تلطیف بصری کیش خواهد شد.

همچنین در این مراسم دکتر مسجد جامعی ضمن اشاره به مقدمه گلستان سعدی و حکایت سعدی در باب قناعت و نیز تاریخچه هنری، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی  جزیره کیش بیان کرد: بیش از ۸۰۰۰ میلیارد دلارحجم گردش مالی در بخش خلاقیت و حوزه فرهنگ  و هنر وجود دارد. جزیره کیش نیز در بخش جهانگردی ، هنر و معماری قرار دارد. اگر بتوان با یک چشم انداز ۵ تا ۱۰ ساله، نیم درصد از ۸۰۰۰ میلیارد دلار را در کشور مدیریت کنیم ، در این بخش می توان بیش از حجم درآمد نفتی از آن بهره برد . این رویکردی است که کیش می تواند پایه گذار آن باشد و از این جهت از جایگاه و تجربه ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سمپوزیوم های آینده از هنرمندان جدید داخلی و خارجی نیز دعوت به عمل آید تا نام های متعددی در شناسنامه هنری کیش ثبت شود.

در نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش آثار آلسیو رانالدی از ایتالیا اول، شهریار رضایی از ایران دوم و ویکتور کوپاچ از بلاروس و ماریو لوپز از پرتغال مشترکاً سوم شدند. همچنین از آثار پتر پترو از بلغارستان، هدایت صحرایی از ایران و محمد رضا یزدی از ایران تقدیر شد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top