skip to Main Content

امـام جمعه موقت بستــک: میـراث تمدن اسـلامی با جـانفشانی‌های اهـل بیت(ع) زنده ماند/ نباید به دشمن چراغ سبز نشان دهیم

امام جمعه موقت بستک در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) گفت: چراغ سبز نشان دادن به دشمن باعث هدر رفتن دست آوردها می شود.

شیبانی ۱

به گزارش خبرگزاری بادگیر از بستک حجت الاسلام شیبانی امام جمعه موقت بستک در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: چراغ سبز نشان دادن به دشمن باعث هدر رفتن دست آوردها می شود.

حجت الاسلام شیبانی با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در جمع مردم کوفه گفت: حضرت زینب(س) جامعه شناسی دقیقی در این خطبه به جهانیان عرضه کردند و فرمودند: داستان شما مردم کوفه داستان آن کسی است که تمامی بافته های خود را پس از آنکه محکم کرده بود را باز کرد و تمامی زحمات خود را به هدر داد.

امام جمعه موقت بستک گفت: مردم کوفه تمامی پیمانها و تعهداتی که با رهبران الهی خود بسته بودند زیر پا گذاشتند و دچار آسیبهای جدی شدند در حالی که خداوند می فرماید مانند کسی که پیمان و عهد خود را مایه فریب دیگران قرار می دهد نباشید.

حجت الاسلام شیبانی در ادامه افزود: حضرت زینب چاپلوسی و چراغ سبز نشان دادن به دشمن را یکی دیگر از آسیبهای جامعه کوفه دانست.

امام جمعه موقت بستک ضمن هشدار مبنی بر عدم تکرار اشتباهات صدر اسلام گفت: رهبران دینی همواره نگران انحراف در انقلابشان بوده اند و این نگرانی در بنی اسرائیل عینیت پیدا کرد.

حجت الاسلام شیبانی با اشاره به قاعده تکرار حوادث تاریخی در صورت غفلت به خصوص خواص گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) برخی از خواص آرمانهایی که در طی سالها مجاهدت تثبیت کرده بودند را نادیده گرفتند لذا واقعه عاشورا و حوادث تلخ تاریخ اسلام رقم خورد.

امام جمعه موقت بستک جانفشانیهای اهل بیت(ع) را مایه زنده نگه داشتن میراث تمدن اسلامی دانست و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی مردم ایران نشان می دهد خواص بعد از رحلت امام(ره) پای آرمانهای انقلاب خود ایستاده اند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top