skip to Main Content

هفته ثبت احوال بر پاسداران مرزهای هویتی و تابعیتی مبارک باد

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، روابط عمومی سازمان ثبت احوال شهرستان بستک به مناسبت هفته ثبت احوال منتشر کرد:

92-1سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت و پاسدار حریم مرزهای تابعیت و هویت، رسالتهای مهمی را بر عهده دارد. یکی از این رسالتهای مهم، حاکمیت و پاسداری از حریم مرزهای تابعیت و هویت می باشد.

تاریخچه ثبت احوال در شهرستان بستک به  سال ۱۳۱۱ با صدور اولین شناسنامه بنام آقای مصطفی خان غیرت زاده بر میگردد.

یکی از وظایف مهم سازمان ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت-وفات-ازدواج و طلاق می باشد که در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی سازمان ثبت احوال با رعایت استانداردها و حساسیت های لازم واگذاری بخشی از خدمات خود به دفاتر پیشخوان دولت جهت رفاه حال هموطنان عزیز اقدام نموده که هم اکنون سهم ثبت احوال بستک از این مهم واگذاری و افتتاح یک دفتر پیشخوان در شهر بستک واقع در مجتمع تجاری  که فعالیت خود را آغاز نموده و قریب یکسال می باشد که خدمات دهی به شهروندان عزیز و حومه را آغاز نموده و دفتر دیگر هم در شهر جناح جهت خدمات دهی به مردم بخش جناح بزودی افتتاح می گردد.

سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه ریزی شده کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت ملی فعلی نماید.کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می کند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای مجازی شوند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top