skip to Main Content

نهال کاری و فنس کشی در ارتفاعات کوه های گاوبست بستک + تصاویر

نهال کاری و فنس کشی در ارتفاعات کوه های گاوبست شهرستان بستک توسط حافظان طبیعت این شهرستان

حافظان طبیعت

به گزارش پایگاه خبری بادگیرعادل امینا سرپرست گروه حافظان طبیعت از نهال کاری و فنس کشی در ارتفاغات کوه های گاوبست شهرستان بستک خبر داد.

وی افزود: طی چند روز گذشته و بر اساس کارشناسی حافظان طبیعت شهرستان تعدادی درخت با هدف ایجاد سایه انداز و سر سبز نمودن طبیعت کوه های گاوبست توسط اعضاء فعال این گروه کاشته شد که در آینده می تواند محل زندگی حیوانات وحشی طبیعت کوه های گاوبست باشد.

امینا گفت: خشکسالیهای چندین ساله بسیاری از پوششهای گیاهی ارتفاعات گاوبست را از بین برده و برای حفظ زیست بوم های طبیعی این ارتفاعات لازم بود هر چه سریعتر اقدامی صورت پذیرد و این فعالیت در همین راستا صورت گرفت.

سرپرست گروه حافظان طبیعت در خصوص حصار کشی اطراف درختان کاشته شده گفت: با توجه به اینکه درختان از ارقامی است که حیوانات تمایل به خوردن آنها دارند تصمصم گرفته شد تا زمانی که به مرحله سایه اندازی نرسیده اند بوسیله فنس محافظت شوند و پس از آن، حصارهای اطراف درختان برداشته می شوند.

امینا در خصوص نحوه تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه گفت: تمامی مراحل خرید نهال، فنس و ابزار مورد نیاز توسط حافظان طبیعت شهرستان صورت پذیرفته و طی دو روز اقامت در ارتفاعات کوه های گاوبست عملیات فنس کشی توسط اعضاء گروه به اتمام رسید.

سرپرست گروه حافظان طبیعت بستک در پایان ابراز امیدواری کرد با رشد این درختان چشم انداز خوبی در ارتفاعات گاوبست بوجود خواهد آمد و بسیاری از گونه های جانوری می توانند از این پوشش درختی استفاده کنند.

امینا در پایان گفت: این اقدام حافظان طبیعت باید به عنوان نمونه قلمداد شود و به این مسأله توجه شود که این فعالیت محدود نمی تواند مشکل همه ارتفاعات کوه گاوبست را مرتفع کند و لازم است مسئولین ذیربط با تأمین اعتبار مورد نیاز این فعالیت را توسعه دهند.

IMG-20141227-WA0000 IMG-20141227-WA0002 IMG-20141227-WA0007

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top