skip to Main Content

استقلال دانشگاه آزاد بندرخمیر از جمله مطالبات مردمی است

به  گزارش بادگیر نیوز ؛فرماندار شهرستان خمیردانشگاه آزاد اسلامی را یکی از نهادهای آموزشی و فرهنگی خوشنام و تاثیر گذار در طول انقلاب خواند که توانسته باعث پیشرفت و آبادانی گردیده و نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: فعالیت و حضور دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته باعث رونق فرهنگی و آموزشی و همچنین اقتصادی می شود.

میرهاشم خواستار که در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در دفتر ایشان برگزار شد؛ خواهان استقلال دانشگاه واحد بندرخمیر شد و اظهار کرد:متاسفانه همجواری این شهرستان با مرکز استان و شهرستان های قشم و بندرلنگه باعث توسعه کمتر این واحد دانشگاهی شده است در صورتی که پذیرش زیادی از دانشجویان این واحد از شهرستان های همجوار از جمله بندرعباس می باشد.

میرهاشم خواستار توسعه و افزایش رشته‌های دانشگاهی را یکی از مطالبات به حق مردم بندرخمیر عنوان کرد و تصریح نمود: مسئولین دانشگاه آزاد بایستی رشته های دانشگاهی خود را متناسب با برنامه توسعه کلان منطقه و در راستای آموزش و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز این منطقه توسعه دهند.

وی در ادامه ارتباط دانشگاه با صنعت برای اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری را مهم دانست و تأکید کرد: ورود دانشگاه در حوزه‌های دریانوردی، کشتیرانی، بنادر، صادرات و واردات می‌تواند به علمی، تخصصی شدن و رشد کمی و کیفی این صنایع کمک کند.

در ادامه دکتر احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به آخرین وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر اشاره کرد.

وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت این دانشگاه حدود ۳۰میلیارد ریال هزینه کرده و سوای از این هزینه ها، خیرین و معتمدین شهرستان برای احداث این پروژه بالغ بر ۳میلیارد ریال مشارکت داشته اند.

دکتر کامرانی افزود:این دانشگاه از لحاظ سخت افزاری در وضعیت مناسبی به سر می برد اما یکسری از ریزه کاری هایی از جمله محوطه سازی، فضاسازی ، فضای سبز،نصب آسانسور تا مرحله تکمیل ساختمان باقی مانده است.

وی خواستار مشارکت خیرین در تکمیل این دانشگاه شد و افزود:با توجه به اینکه دانشگاه محور تحول و رشد و ارتقاء هر جامعه محسوب می شود لذا از مردم و خیرین درخواست مشارکت جهت تسریع در تکمیل این مجموعه را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در خصوص رشته های مرتبط با شهر بندرخمیر نیز عنوان کرد:با توجه به وجود صنایع و معادن زیاد در سطح شهرستان و همچنین ساحلی بودن و وجود دریا در این منطقه ،درصدد راه اندازی رشته هایی از قبیل صنایع و دریانوردی در شهر بندرخمیر هستیم .

در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا صفایی‌ حائری امام جمعه بندر خمیر با بیان اینکه دانشگاه باید مرکز علم، تقوا و معنویت باشد،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پرچم علم و تدین را برافراشته و باعث ارتقای علمی در کشور شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بندر خمیر کریدور ارتباطی بین استان هرمزگان با استان‌های همجوار شود.

سیدعبدالجلیل قتالی مدیر مدرسه علوم دینی خمیر نیز گفت:علاوه بر ایجاد زیرساخت ها ،کیفیت آموزشی نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه موقت اهل سنت بندرخمیر در ادامه خواستار افزایش برخی رشته های مورد نیاز شهر بندرخمیر ،راه اندازی تحصیلات تکمیلی در این شهر ، جذب و استفاده حداکثری از نیروها و اساتید بومی شد.

انتشار دهنده /آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top