skip to Main Content

وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن دارد

به گزارش بادگیر نیوز؛ میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان خمیر در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان که با موضوع بررسی حوادث جاده ای برگزار شد عنوان کرد: نقاط حادثه خیز یکی از عوامل تصادفات در جاده های این شهرستان است که به منظور رفع این نقاط و کاهش تصادفات باید اعتبار لازم به این بخش اختصاص یابد.

فرماندار خمیر تصریح کرد:شهرستان خمیر از جمله شهرستان هایی است که با توجه به گردشگر پذیری و همچنین موقعیت ویژه ای که دارد در بیشتر ایام سال بویژه در ایام نوروز، شاهد ورود تعداد زیادی خودروهای سبک و سنگین می باشد لذا تسریع در تکمیل جاده های شهرستان را می طلبد.

وی گفت:برخی از جاده های شهرستان دارای کمبود علائم هشداردهنده بوده که این امر می تواند موجب بروز تصادفات در این محور شود.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان افزود: وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و یا سرقت آن ها به ویژه در شب تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می شود.

وی افزود:گرچه منابع و اعتبارات محدود است اما حساسیت عمومی نسبت به مناسب سازی مسیرهای جاده ای بسیار بالاست.

این مسوول همچنین خواستار تسهیل در تردد وسایل نقلیه در ایست بازرسی های کنچی و منبع آب شد و تاکید کرد: انجام این امر از ایجاد ترافیک سنگین جلوگیری خواهد کرد.

فرماندار خمیر در ادامه به جاده در حال احداث شهر جدید علوی به صنایع غرب استان اشاره کرد و تاکید کرد:یکی از موضوعاتی که در شورای ترافیک باید تعیین تکلیف شود، پروژه راه شهر جدید علوی به بندرعباس است.

وی افزود:با توجه به اینکه راه مذکور از مجاورت نخلستان‌های روستاهای این منطقه عبور می کند و باعث انحراف آب و یا مسدود شدن مسیل های نخلستان ها می شود ،لازم است قبل از تکمیل راه کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شود.

میرهاشم خواستار همچنین گفت: از دیگر دغدغه ها در حوزه راه ، تکمیل جاده بندرخمیر به بندرعباس و همچنین تعریض جاده رویدر می باشد که باید هر چه سریع تر این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

تعیین و تکلیف قطعات باقی مانده راه رویدر توسط اداره راه و شهرسازی با وجود گذشت بیش از ده سال و همچنین دوربرگردان لشتغان از جمله درخواست های شهرداری های رویدر و بندرخمیر می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان نیز گفت:حوزه راه و حمل و نقل جاده ای حوزه وسیعی است که با توجه به اینکه راه روستایی به آن تفویض شده ، وظایف این اداره کل را سنگین تر می کند.
مهندس عابدینی ادامه داد:ایمنی پایدار راه های موجود با توجه به محدودیت ها از جمله فعالیتهای روزمره اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است که وظیفه داریم تردد پایدار در سطح جاده های استان برقرار کنیم.

وی همچنین به نصب علائم و تابلوهای اطلاعاتی و خط کشی محورهای شهرستان اشاره کرد و اضافه نمود:خط کشی و نصب علائم در محورهای حادثه خیز با جدیت انجام خواهد شد و در این راستا یک دستگاه ماشین خط کشی خریداری شده که نقاط حادثه خیز و بحرانی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان پیشنهاد کرد: با توجه به نیاز شهرستان نسبت به احداث پایانه حمل مسافر،محلی نسبت به جانمایی پایانه حمل و نقل توسط شهرداری بندرخمیر و رویدر ایجاد شود.

یوسف عابدینی در خاتمه گفت:تهیه و تامین یک دستگاه بولدوزر و جرثقیل جهت اجرای پروژه های اداره راهداری خمیر و تعریض و روکش راه رویدر از جمله اقداماتی است که اداره کل راهداری در شهرستان خمیر آن را دنبال می کند.

پاکسازی و لایروبی دهانه پل‌ها ،ایجاد دور برگردان های مناسب و استاندارد در پارک حرا و چند نقطه از شهرستان ، تامین اعتبار آبنما و پل کرویه در رویدر، تعیین تکلیف وضعیت جاده اسکله پل ، بازگشایی مسیر مقابل پلیس راه کهورستان و همچنین جابجایی پلیس راه کهورستان به دو راهی میانبر با توجه به واگذاری زمین جهت احداث پروژه از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

انتشار دهنده /آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top