skip to Main Content

صحیفه سجادیه بهترین الگو و راهنما برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

به گزارش بادگیر نیوز ؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر « حبیب رضا ارزانی » در آیین پایانی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) که فرمودند : « خداوند محبت ما را در قلوب مومنین نهادینه کرده است »، اظهار کرد: اگر محبت اهل بیت در دل های شما نبود بعد از ۹ سال از شروع کنگره، هم اکنون در اینجا گرد هم جمع نمی شدید.

 

وی با ذکر این نکته که مردم شریف و غیور استان هرمزگان پیش و پس از برگزاری کنگره دور هم جمع می شوند و محور وحدت آنها امام سجاد(ع) است، افزود: همه شما حول این محور جمع می شوید و مذاکره و گفتگو می کنید و توانسته اید گفتمان امام سجاد(ع) را نه تنها در هرمزگان بلکه به طور مستقیم در پنج استان و به طور غیر مستقیم در سراسر ایران اسلامی و بیش از ۳۰ کشور جهان گسترش دهد.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و عنوان کرد: معظم له در این بیانیه سه محور خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را مطرح کرده است.

 

وی با بیان اینکه برترین کتاب پس از قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه است، گفت: شاید عده ای بگویند که دعا مسئله ای فردی است و رابطه بین انسان با خداست؛ اما باید گفت که انسان موجودی جدای از جامعه نیست مگر می شود کسی برای از بین رفتن ظلم دعا کند اما در برابر ظلم در جامعه بی تفاوت باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی  با بیان اینکه مباحث تمدنی در صحیفه سجادیه موج می زند، گفت: صحیفه سجادیه بهترین الگو و راهنما برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۹ دوره برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، افزود: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) وارد فضا و گام دوم شده است و حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان کشور بحرین و پروفسور آنتوان بارا اندیشمند مسیحی نویسنده کتاب هایی در رابطه با اهل بیت، نماینده عاشورائیان در مجلس و علمای برجسته اهل سنت بیانگر این مطلب است.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با طرح این پرسش که چرا امام سجاد(ع) محور وحدت است، بیان کرد: زیرا زبان آن حضرت زبان فطرت است که می تواند با همه ارتباط برقرار کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های محتوایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: چاپ ۷ جلد کتاب ارزشمند یکی از این اقدامات می باشد که مطالب صحیفه سجادیه را برای همگان به ویژه کودکان قابل فهم کرده است.

 

ارزانی از آموزش و تعلیم بیش از سه هزار نفر از نوجوانان و جوانان مسجدی استان هرمزگان در قالب اردوی آموزشی سفیران ولایت در شهر مقدس قم به عنوان یکی دیگر از برنامه های فاخر این رخداد فرهنگی معنوی نام برد و اظهار کرد: دریافت پیام مراجع عظام تقلید و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بخش دیگری از این اقدامات ارزنده است.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هرساله ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top