skip to Main Content

صحیفه سجادیه در حقیقت نهضت و مقابله‎ ای در برابر فساد و بی ‎بند و باری بود

به گزارش بادگیر نیوز؛حجت الاسلام و المسلمین « هلال بن حسن » در پنجمین همایش علمی، فرهنگی سید الساجدین از سری برنامه های نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در حسینیه سیدالشهدا شهر بندری کوهستک با اشاره به اهمیت وجایگاه کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: گسترش برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  در کشورهای مختلف، خود دلیلی بر رغبت و گرایش جهانیان نسبت به معارف اهل بیت(ع) است.

وی از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به عنوان مرجع مناسبی برای گفتگوی ادیان یاد کرد و افزود: طی سال های گذشته اندیشمندان بزرگی از کشورهای جهان در این کنگره بین المللی شرکت کرده اند که این اتفاق، اهمیت و جایگاه این رخداد فرهنگی معنوی را نشان می دهد.

این اندیشمند و محقق کشور عمانبا بیان اینکه راهنمایی های مختلفی را می توان از صحیفه سجادیه گرفت، عنوان کرد: حرکت در صراط مستقیم یکی از راهنمایی های این کتاب ارزشمند است که اگر تمامی رفتار واعمال انسان در راستای صراط مستقیم باشد او به سعادت و خوشبختی واقعی می رسد

وی تصریح کرد: اگر رفتار وعمل انسان حتی به اندازه نوشیدن یک لیوان آب هم درخلاف صراط مستقیم باشد، از سعادت، خوشبختی و رستگاری دور خواهد شد.

حجت الاسلام « حسن حیدری »، امام جمعه سیریک نیز گفت: صحیفه سجادیه، مجموعه ای از ادعیه امام سجاد(ع) است که بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه حاوی والاترین معارف الهی می باشد و به حق أخت القرآن(خواهر قرآن)  و زبور آل محمد(ص) لقب گرفته است.

وی افزود: صحیفه سجادیه تنها شامل راز و نیاز و بیان حاجت در پیشگاه خداوند متعال نیست، بلکه دریای بیکرانی از علوم و معارف اسلامی است که طی آن مسائل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پاره ‎ای از قوانین طبیعی و احکام شرعی در قالب دعا مطرح شده است.

امام جمعه شهرستان سیریک ادامه داد: صحیفه، تجسم بخش تجرد کامل از عالم ماده و انقطاع از خلق و ارتباط با خداوند باری ‎ تعالی، و بیانگر کمال معرفت و ایمان عمیق امام سجاد(ع) نسبت به خدای ‎ تعالی است.

وی با یادآوری اینکه صحیفه سجادیه در حقیقت نهضت و مقابله ای در برابر فساد و بی ‎بند و باری بود که حاکمان و عاملان اموی در ترویج و اشاعه آن می کوشیدند، تصریح کرد: هم اکنون این فرهنگ الگوی خوبی  برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام و بشریت است که با این فرهنک ونهضت در برابر بی بند و باری، چپاولگران و زور گویان جهان در مقابل آنها ایستاد.

شیخ « عبدالجبار میرابی »، عالم اهل سنت استان گلستان، امام جمعه اهل سنت شهرستان سیریک، جمعی از مدیران و شمار زیادی ازعلما و مردم شیعه و اهل سنت  نیز در این همایش حضور داشتند.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top