skip to Main Content

صنایع کوچک و متوسط با تکیه بر صادرات، شاه کلید تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش بادگیر نیوز؛ امیر امیرزاد در سخنرانی پیش از خطبه امروز شهرستان بندرعباس با اشاده به فرا رسیدن روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: آنچه در متن جامعه اشتغال و تحرک ایجاد می کند، همین صنایع کوچک و متوسط است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب هیچ شهرک صنعتی در استان وجود نداشت اما امروز هرمزگان از ٢٨ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ٢٢ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان افزود: همکنون بیش از ۴١٠ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و ۶٠٠ طرح صنعتی در حال ساخت در شهرکهای صنعتی استان وجود دارد که در مجموع حدود ۵۴٠٠ نفر اشتغال در استان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۵٠٠ فرصت سرمایه گذاری صنعتی در استان شناسایی شده است.

امیرزاد با بیان اینکه در راستای تحقق رونق تولید وزارت صنعت برنامه هایی را در قالب ٧ محور اصلی در نظر گرفته است گفت: محور اول، توسعه و تعمیق ساخت داخل می باشد که در این برنامه نیازهای صنعت و کالاهای کشور شناسایی و با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی داخلی برنامه ریزی مدونی جهت تولید آنها در نظرگرفته می شود که در این راستا اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید اواخر تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

وی تشریح کرد: محور دوم، توسعه صادرات غیرنفتیدر استان است که با حمایت از تشکیل کنسرسیوم های صادراتی جهت افزایش صادرات غیر نفتی برنامه ریزی کرده ایم و اولین کنسرسیوم ؛ کنسرسیوم صادراتی فرآورده های شیلاتی در مردادماه شکل گرفت و برنامه ریزی خوبی جهت افزایش صادرات این حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان افزود: محور سوم فعالسازی معادن کوچک مقیاس از طریق واگذاری آنها به واحدهای بزرگ معدنی است و محور چهارم توسعه فناوری و شرکتهای دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری می باشد.

وی اظهار کرد: محور پنجم،مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری محور ششم، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن وتجارت و محور هفتم، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری می باشد.

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top