skip to Main Content

افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک در شهرستان سیریک/گسترش عدالت الکترونیک در سراسر هرمزگان با افتتاح ۱۰ دفتر جدید در آینده‌ای نزدیک

به گزارش بادگیر نیوز؛مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در حاشیه افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان سیریک و هفدهمین دفتر از این نوع در استان هرمزگان اظهارداشت: این دفتر توسط بخش خصوصی تحت نظارت دادگستری استان و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در مساحت ۷۰ مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان سیریک است.

وی به وظایف این دفاتر اشاره کرد و افزود: پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها، لوایح و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستری ها ضروریست توسط این دفتر انجام می‌شود.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: ثبت نام در سامانه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز از دیگر وظایف این دفتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان با اعلام راه اندازی ۱۰ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در آینده‌ای نزدیک، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مراجعین دستگاه قضایی استان برای مشاهده اوراق و ابلاغیه های خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند که این موضوع، صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه ها را در برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر ابلاغات قضایی همچنان به صورت سنتی انجام می‌شد هزینه‌های زیادی در بر داشت و موجبات اطاله دادرسی را فراهم می ساخت.

قهرمانی با اعلام این که راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک گامی مثبت در جهت گسترش عدالت الکترونیک و شفافیت عملکردها می باشد ، عدم نیاز مردم به مراجعه حضوری به دادگستری، افزایش سرعت، دقت و شفافیت را از فواید راه اندازی این دفاتر بیان کرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: جلوگیری از اطاله دادرسی و دسترسی آسان مردم منطقه به این مرکز خدمت رسانی برای ثبت دادخواست‌ها و شکایت های خود از دیگر فواید افتتاح این دفتر خدمات الکترونیک در شهرستان سیریک است.

انتشار دهنده: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top