skip to Main Content

طرح تفصیلی شهر پارسیان بررسی شد

شهر پارسیان از شهرهای مهم استان هرمزگان است که با توجه به گذشت مدت زمان زیادی که از تصویب طرح جامع آن میگذرد، نیازمند طرح تفضیلی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، ابراهیم رستم گورانی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان هرمزگان بابیان این مطلب ، ضمن اشاره به این موضوع که تهیه طرح تفصیلی شهر پارسیان پس از تصویب طرح جامع این شهر در شورایعالی شهرسازی و معماری، با مشاور ذیصلاح شهرسازی در دیماه سال ۱۳۹۵ کلید خورد گفت: در این راستا اقداماتی انجام شده که حل مشکلات شهروندان و ضرورت بروز رسانی اطلاعات و نقشه های وضع موجود شهر و در ادامه انجام مطالعات پیشنهادی و راهبردی برای این شهر را سبب شده است.

وی افزود: مطالعات و برداشت ها و نقشه های وضع موجود طرح تفصیلی شهر پارسیان توسط مهندسین مشاور آمودان اتمام و در جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج مورخ ۲۰/۲/۹۷، با حضور اعضای محترم کمیته فنی شهرسازی و معماری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.وی اظهار  داشت: در این طرح به دنبال الگوی توسعه پایدار بر مبنای حفظ و ایجاد کاربری های عمومی و خدماتی شهر و همچنین حفظ اراضی باغات با توجه به عملکرد آن و نیز توجه به نقش و عملکرد این شهر هستیم.

لذا از مشاور خواسته شده طرح را بر پایه لزوم زیست پذیری ساکنان آماده نماید تا میزان تحقق پذیری آن در راستای مشارکت شهروندان بالا رفته و طرح بصورت اجرایی توسط مدیریت شهری انجام گردد.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: در این جلسه مطالعات موجود طرح پارسیان موافقت و مقرر شد مشاور طرح پیشنهادی را در جلسه آتی کمیته بررسی نماید.

ابراهیم رستم گورانی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی استان هرمزگان اظهار امیدواری کردند که با توجه به اهمیت این طرح جهت اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در شهر پارسیان به عنوان یکی از شهرهای مهم استان به لحاظ صنعتی و خدمات رسانی به حوزه نفوذ ، تا پایان سال ۹۷ طرح تفصیلی این شهر تهیه و به تصویب مراجع ذیربط خواهد رسید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top