skip to Main Content

دستگاه های اجرایی موانع توسعه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان را مرتفع سازند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر نیوز ، ایرج حیدری در نشست بررسی موانع پیش روی توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  با اشاره به اهمیت این منطقه، عنوان کرد: اهمیت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  برکسی پوشیده نیست و این منطقه تاثیری چشمگیر بر رونق اشتغال ، تولید و ارز آوری برای کشور و استان دارد.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان یکی از مناطق مهم ویژه اقتصادی است که نه تنها برای هرمزگان بلکه در سطح ملی با توجه به موقعیت ویژه ای دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های  بلند مدت پیش بینی شده است نزدیک به ۶۰ هزار نفر در این منطقه ویژه اقتصادی به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شوند که این امر نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات حوزه اشتغال استان و کشور دارد.

حیدری اضافه کرد: اگر تعللی تاکنون  در توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  درکار بوده و مسائل و مشکلاتی در مسیر توسعه و فعالیت این منطقه مهم اقتصادی استان وجود داشته است از این به بعد از کسی پذیرفتنی نیست و تکالیفی که قانون گذار برای  دستگاه های اجرایی ذیربط تعیین نموده است باید ابلاغ و اقدام گردد و اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند  در این رابطه باید پاسخگو باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به وجود موانعی در راه توسعه شبکه برق برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، تصریح کرد: فرماندار شهرستان پارسیان موظف است در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلاتی که در مسیر توسعه شبکه انتقال برق برای  منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  وجود دارد را رفع نماید و شرکت برق منطقه ای استان بدون دغدغه و با سرعت کار برق رسانی را پیش ببرد.

حیدری خاطرنشان کرد: موانعی که در مسیر واگذاری اراضی به منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان وجود دارد و همچنین صدور سند مالکیت توسط ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان به صورت ویژه  پیگیری شود.

وی اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان موظف است در سریع ترین زمان ممکن موانع پیش روی واگذاری اراضی را مرتفع سازد.

حیدری بیان کرد: شرکت آب منطقه ای استان موظف است در کوتاه ترین زمان ممکن مجوزهای لازم برای تخصیص آب دریا به آب شیریکن ها  در فاز اول  پروژه را صادر نماید تا در روند توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان خللی به وجود نیاید.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های حوزه راه در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در استان پیگیری ها و اقدامات عملی در خصوص توسعه زیرساخت های مربوط به حوزه راه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان انجام دهد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی استان نسبت به رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان  اقدامات لازم را بعمل آورد.

حیدری اضافه کرد: تفکیک بودجه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان از منطقه ویژه اقتصادی لامرد یک ضرورت است که باید پیگیری شود.

منبع :ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top