skip to Main Content

هنر می تواند در خدمت آرمان های بشریت قرار بگیرد/ هنر اصیل ریشه در معارف دینی و کلام خداوند دارد

نقش هدایتگری هنر را در قالب های موسیقی، شعر، تئاتر، فیلم، عکاسی و هنرهای تجسمی می توانیم مشاهده کنیم و امروز هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی جوامع به حساب می آیند.

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمود اسدی امروز در نشست با جمعی از هنرمندان شهرستان به مناسبت سال جدید اظهار داشت: هنرمند واقعی خداوند است لذا به هر گوشه ای از جهان گیتی نگاه کنید مظاهر هنرمندی خداوند را مشاهده می کنید لذا این هنر در قالب زیبایی های طبیعی و بصری مشاهده می شود.

 

وی افزود: نقش هدایتگری هنر را در قالب های موسیقی، شعر، تئاتر، فیلم، عکاسی و هنرهای تجسمی می توانیم مشاهده کنیم و امروز هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی جوامع به حساب می آیند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان پرداختن به هنر را امری فطری خواند و گفت: هنر با همه ظرافت هایی که دارد در روح لطیف انسان تاثیر می گذارد لذا پذیرش ها در قالب هنر بیشتر است و می توان داشته های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را با قالب هنر عرضه کرد.

 

اسدی با اشاره به سال حمایت از تولید داخلی به نقش هنر در معرفی کالای ایرانی اشاره کرد و بیان نمود: امروزه دنیا از ابزار هنری برای معرفی کالاهای تولیدی خود استفاده می کند لذا می طلبد هنرمندان نیز از قالب هنر برای معرفی داشته های تولیدی جامعه بهره ببرند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین اظهار کرد: هنر اصیل و قابل قبول جامعه دینی، ریشه در معارف دینی و کلام خداوند دارد لذا می بینید که یک بیت شعر گاهی تاثیر گذاری آن از صدها سخنرانی بیشتر است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی را زاییده دید هنرمندان نخبگان زمان دانست و یادآور شد: امام راحل(ره) با بهره گیری از هنر تسلط بر افکار و وجدان ها توانست مردم را بیدار کند و انقلابی ماندگار را در تاریخ به ثبت برساند.

 

وی با بیان اینکه هنر ظرافت خاصی در تمامی ابعاد دارد، ابراز داشت: اگر بتوانیم هنر را به معنای واقعی و بر اساس آموزه‌های اسلامی، سخنان ائمه اطهار(ع) و علما در راستای خلق آثار استفاده کنیم هم در این دنیا زندگی شاد و معقولی خواهیم داشت و هم در آخرت در پیشگاه خدا شرمگین نخواهیم شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان خاطرنشان ساخت: اگر باز هم به قرآن و مناجات و اشعار عرفا نگاه کنیم با یک هنر اصیل در ردیف، قافیه و محتوا برخورد میکنیم، قرآن کتاب راهنمای ما در ابعاد اجتماعی و فردی است و زبان هنر ما نیز از هرنوع و جنس باید مبلغ انسانیت، اهداف و آرمانهای ناب اسلام محمدی باشد.

 

یادآور می شود: در این جلسه تصمیم گرفته شد همایش هنرمندان شهرستان با حضور مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی شود.

 

انتهای پیام/ش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top