skip to Main Content

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمدعلی سلیمی در آخرین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری افزود: امسال برای ایجاد و تثبیت اشتغال استان اعتباراتی اختصاص داده شده است که در بخش مشاغل خانگی از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار  برای ۷ هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در بخش اشتغال روستایی نیز ۶۶ میلیارد تومان با بهره کم اختصاص داده شده که مبلغ ۱۶۹ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شده که با جذب این اعتبارات، در بخش روستایی اشتغال زیادی ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: در بخش اشتغال فراگیر نیز ۳۵۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده که ۹۸ طرح با ۵۹ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان در ادامه اظهار داشت: یک هزار و۱۲ نفر فارغ‌التحصیل جهت کارورزی در کارگاه‌های استان معرفی شده‌اند.
وی سهمیه استان در طرح کارورزی را ۳ هزار و ۵۱۹ نفر ذکر و بر جذب این سهمیه توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.
در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بر حضور فعال مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در کارگروه تخصصی اشتغال تاکید و اضافه کرد: با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری که  اشاره به مشکلات اساسی کشور که همان ایجاد اشتغال است، دارد مدیران به تکالیفی خود در حوزه اشتغال توجه کنند.
رئوفی افزود: کار به محول کردن به یکدیگر انجام نمی‌شود و پیگیری کارها باید همانند روزهای پایانی سال به کل سال تعمیم داده شود.
وی اظهار داشت: طرح کارورزی یکی از طرح‌هایی است که زمینه را برای ورود جوانان به بازار کار فراهم کرده است که در این خصوص نیز باید تلاش کرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top