skip to Main Content

اگر الحاق روستاهای هرمزگان به فارس منطقی باشد می‌پذیریم

هاشمی تختی با اشاره به موضوعات الحاق و حواشی آن در دولت‌های گذشته ، گفت: به نظر می‌رسد الحاق چند روستای غربی هرمزگان به استان فارس منطقی نباشد.

هاشمی تختی

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز،هاشمی تختی نماینده منتخب حوزه مرکزی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع الحاق چند روستای غربی استان هرمزگان به استان فارس در زمان استانداری من هم مطرح بود که به دلیل اینکه این الحاق منطقی نبود به مدیران کشور اعلام کردم چنانچه این تصمیم منطقی باشد آن را می‌پذیریم.

وی با اشاره به دلایل مطرح شده توسط دولت‌های گذشته گفت: یکی از مهمترین دلایلی که دولتمردان در آن زمان مطرح می‌کردند موضوع توسعه این مناطق بود که ما هم در جواب اعلام کردیم چنانچه اعتبار توسعه آن مناطق در اختیار استان قرار بگیرد حتماً برای توسعه مناطق غربی استان برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده منتخب مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر و تا حصول نتیجه ارزیابی‌ها انتزاع متوقف شده است اما از نظر ما الحاق بخش‌هایی از هرمزگان به استان فارس تصمیم درستی نبوده و نیست و چنانچه تصمیم به الحاق منافع مردم و نظام را تأمید کند آن را می‌پذیریم.

موضوع الحاق ۵ روستای سروباش، اکبری، تنبو شمالی، تنبو جنوبی و فارسی چندی است در رسانه‌ها و فضای مجازی با واکنش‌های متعددی از سوی مردم هرمزگان و برخی نمایندگان استان فارس مواجه شده است و چندی پیش استاندار فارس در دیدار با هیأتی ژاپنی استفاده از منابع و موقعیت ساحلی شدن استان فارس را یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان عنوان کرده بود.

همزمان با آغاز فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی موضوع الحاق به مستمسکی برای نمایندگان مجلس قبلی در هرمزگان و فارس تبدیل شد و هر کدام از آنها موضوع الحاق و جلوگیری از انتزاع را نمونه‌ای از قدرت دیپلماسی خود عنوان می‌کردند و در گزارش عملکردهای خود آن را مطرح می‌نمودند.

حالا و پس مشخص شدن ترکیب نمایندگان استان هرمزگان در مرکز و شرق و نیز جنوب استان فارس باید دید این زور آزمایی به کجاها ختم خواهد شد و آیا می‌توان به موضوع منطقی و کارشناسی الحاق و عدم آن در فضای کنونی کشور امیدوار بود یا خیر.

2 دیدگاه

  1. این الحاق صورت نمی گیره غیر کارشناسی هست به نفع مردم روستای الحاقی نیست اگه فارس واقعا به دنبال توسعه روستا ها است بره اول جنوب استان فارس برسه برای توسعه وآبادانی نباید استان دیگه تیکه تیکه بشه نماینده محترم جلوی این طرح رو بگیر .

  2. نماینده محترم به جای گفتن اگه منطقی باشد صورت بگیرد. انتخاب شدی که جلو این طرح بگیری انتخاب نشدی این حرفا بزنی از جاسک تاروستای تمبو غربی وشمالی یک وجب هم جدا نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top