skip to Main Content

هوای پاک تحت تأثیر اشک شوق دو یتیم در روستای میلکی

هوای پاک درحالی توسط دانش‌آموزان و مسئولان محلی و شهرستانی در روستای میلکی گرامی‌ داشته شد که این مناسبت خوب زیست محیطی تحت تأثیر اقدام خیرخواهانه مسئولان روستای میلکی به جاری شدن اشک شوق دو فرزند یتیم در این روستا منجر شد.
میلکی هوای پاک
دبستان شهید عباسپور روستای میلکی یک روز خاص را برای دانش آموزان رقم زد ، آنان هر روز صفحات کتاب خود را در زنگ اول ورق میزدند ولی امروز آنان یک صفحه جدید را باز کردند ، به نام ۲۹ دی ، روز ملی هوای پاک. امروز عده ای از اهالی روستا در زنگ اول مشارکت داشتند تا با کمک فرزندان خود مشق محیط زیستی را مرور کنند.
مشق اول دوچرخه سواری بود ، دانش آموزان اول صبح با دوچرخه های خود همراه با نماد و شعار های محیط زیستی وارد محیط مدرسه شدند ، محیط مدرسه متفاوت تر از هر روز بود ، دانش آموزان شاداب تر و با نشاط تر بودند. متاسفانه فضاهای آموزشی ما از این شادابی و شور هیجان به دور است.
کار امروز با حضور دادستان ، رییس جهاد کشاورزی ، رییس محیط زیست و فرمانده انتظامی پارسیان زیباتر جلوه نمود. زنگ هوای پاک توسط دادستان زده شد و بچه ها با شور و هیجان شعار میدادند : “داشتن هوای پاک حق ماست”. نمایندگان دانش آموزان مبینا مبارکی ، مریم غلامی و مدنی از محیط زیست و خواسته هایشان حرف زدند.
بعد اتفاق زیبایی افتاد که اشک هایی را جاری ساخت ، این داستان یک فرد فداکار است :چند روز پیش میزبان دو تا رکابزن بین المللی بودیم آنان با کمک شورا و دهیار محترم به دبستان روستا آمدند و درباره محیط زیست برای دانش آموزان صحبت کردند در آخر یکی از آنان گفت بچه ها آن هایی که دوچرخه دارند دستهایشان بالا ، همه دستها بالا رفت جزء دونفر ، لحظات سنگینی بود ، وقتی دانش آموزی را ببینی که فقط به خاطر مشکلات مالی از داشتن دوچرخه محروم مانده است.صدای دلنشینی آمد از مرد بزرگواری که مسعود دلدار نام دارد او قول خرید دوچرخه و دادن هدیه به آنان را داد ، آقای دلدار امروز این دوچرخه ها را در روز هوای پاک به آنان تقدیم کرد تا در ذهن آنان خاطره شیرینی از این روز باقی بگذارد. رییس محیط زیست در ادامه برای بچه ها صحبت کرد از محیط زیست و هوای پاک گفت. سرانجام دانش آموزان بصورت نمادین به طرف کوچه های روستا رفتند و با کمک هم و با حضور پدر و مادرشان کوچه های روستا را تمیز کردند.
این خلاصه ای بود از درس امروز هوای پاک روستای میلکی ، نویسنده گزارش : محمد مبارکی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top