skip to Main Content

هجمه‌ علیه شورای نگهبان تازگی ندارد/ تمام سلایق در انتخابات حضور دارند

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: هجمه‌های کنونی علیه شورای نگهبان تازگی ندارد و آنها با نحوه فعالیت منافقین و دشمنان به خوبی آشنا هستند.

خبرگزاری فارس: هجمه‌ علیه شورای نگهبان تازگی ندارد/ تمام سلایق در انتخابات حضور دارند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، پرویز سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به بی‌نظیر بودن ساختار دموکراتیک جمهوری اسلامی در جهان معاصر که از سوی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد، اظهار داشت: نظام دارای دو رکن جمهوریت و اسلامیت است. تبلور جمهوریت را می‎توان در حضور گسترده آحاد ملت در انتخابات دید، اما رصد اسلامیت نظام بر عهده فقهای شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با رای مردم و برگزاری انتخابات شکل گرفته است، عنوان کرد: در تمامی دموکراسی‌های جهان شاهد وجود شاخص‌هایی برای حضور و فعالیت اشخاص هستیم. این وظیفه در قانون اساسی به شورای نگهبان سپرده شده تا ارزیابی کند که نامزدها دارای شاخص‌های لازم و در تراز جمهوری اسلامی باشند.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس با اشاره به وقایع فتنه ۸۸، متذکر شد: دشمن در پی آن است که از قدرت نرم جمهوری اسلامی سوء استفاده کند. این اتفاق در سال ۸۸ نیز روی داد که با وجود مشارکت بالای ۸۵ درصدی و خلق یک حضور حماسی، با ایجاد شبهه و نفاق، خساراتی را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان مانند چراغ مه‌شکنی است که غبارها و تردیدها را می‌زداید. بر اساس قانون، اشخاصی که فاقد صلاحیت هستند یا صلاحیت آنها احراز نشده، نمی‌توانند در این عرصه حضور داشته باشند که این شورا نظارتی فراگیر بر این موضوع داشته، دارد و خواهد داشت.

سالاری خاطر نشان کرد: شورای نگهبان نباید با کسی تعارف داشته باشد چرا که دشمن در صدد نفوذ است و باید با قدرت مانع از رسیدن آنها به خواسته‌هایشان شد. البته، این هجمه‌ها علیه شورای نگهبان تازگی ندارد و آنها با نحوه فعالیت منافقین و دشمنان به خوبی آشنا هستند.

این فعال سیاسی در هرمزگان درباره ادعای برخی مبنی بر حذف برخی سلایق از انتخابات، گفت: اصلا به این شکل نیست که شاهد حضور یک جریان باشیم و این فضاسازی است. در بندرعباس شاهد تایید صلاحیت اشخاص اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل هستیم. در میناب اشخاصی حضور دارند که مشهور به اصللاح‌طلبی هستند. تمامی سلایق در استان امکان بروز و ظهور یافته و در انتخابات دارای نماینده هستند.

وی در پایان اظهار داشت: شورای نگهبان باید همانند گذشته، محکم و استوار بایستد و مانع نفوذ اشخاص فاقد صلاحیت شود تا مردم با طیب خاطر به پای صندوق‌های رای بیایند. البته، خواص جامعه نیز باید به طرق مختلف به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top