skip to Main Content

کربلا نماد تبلور وحدت و بیعت با امام حسین(ع) است / زیارت مزار امام حسین(ع) سابقه طولانی دارد/ تجمع اربعین تجمعی است که آزادگان جهان بدون توجه به دین و مذهب در آن شرکت می‌کنند

کربلا نماد تبلور وحدت و بیعت با امام حسین(ع) است که نمود جهانی دارد و چنانچه که در نوشته‌ها می‌بینیم زیارت مزار امام حسین(ع) سابقه طولانی دارد

خنجی ۴۳۱۲

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، شیخ احمد خنجی امام جمعه اهل‌سنت پارسیان نیز با اشاره به برگزاری تجمع مسلمانان و آزادگان جهان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: همیشه آیین‌ها و ادیان مختلف با هدف همبستگی ایامی را گرامی می‌دارند که یکی از پیامدهای اینگونه تجمعات و حرکات مذهبی، نمود جهانی آن است، که در جامعه جهانی تأثیر به سزایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد می‌دانند، افزود: کربلا نماد تبلور وحدت و بیعت با امام حسین(ع) است که نمود جهانی دارد و چنانچه که در نوشته‌ها می‌بینیم زیارت مزار امام حسین(ع) سابقه طولانی دارد.

این عالم اهل‌سنت با اشاره به تهدیدهای صورت گرفته در خصوص تجمع مسلمانان در اربعین حسینی تصریح کرد: این گونه زیارت دسته جمعی در عرصه تاریخ به سختی انجام می‌شده و همیشه جان زائران در خطر بوده است، با این وجود زائران عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و امروز نیز این‌چنین است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ایده‌ها و عقیده‌های اهل‌سنت زیارت مزار بزرگان است و اهل‌سنت هم در کربلا به زیارت امام حسین(ع) می‌روند، گفت: تجمعی که در ۲۰ صفر و در کربلا صورت می‌گیرد، تجمعی است که آزادگان جهان بدون توجه به دین و مذهب در آن شرکت می‌کنند و با اهل‌بیت پیامبر که در کربلا مورد ظلم قرار گرفتند، ابراز همدردی می‌کنند.

شیخ خنجی افزود: این تجمع نمادی برای مقابله با ظلم و گویای تظلم‌خواهی است و نوعی اعتراض به ظلم و ستم‌ها در گذشته و حال است و مسلمانان باید همیشه نسبت به ظلم عکس‌العمل نشان دهند و برای از بین بردن آن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همیشه مخالفان اینگونه حرکات بوده‌اند و امروز هم شاهد هستیم که گروه‌هایی مثل داعش و مستکبران از این تجمعات ناراضی هستند و علاقه‌ای ندارند که اینگونه اقدامات صورت بگیرد و با چنین حرکاتی دشمنی می‌کنند، زیرا اختلاف و تضاد فکری با این برنامه‌ها دارند و دنبال از بین بردن این‌ تجمعات هستند.

امام جمعه اهل‌سنت پارسیان در پایان با اشاره به برنامه پذیرایی اهل‌سنت از زائران اربعین حسینی در شهر پارسیان استان هرمزگان گفت: پذیرایی اهل‌سنت این شهر از زائران پیاده‌روی، نشان از محبت اهل‌سنت به اهل‌بیت(ع) است و هر کس محبت و عشق به اهل‌بیت(ع) نداشته باشد، مسلمان نیست و این محبت به گونه‌های مختلف انجام می‌شود، که بهترین آن این است که با عمل صالح و خوب و مطابق با سیره آنها محبت خود را نشان داد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top