skip to Main Content

برای نخستین بار از بستک محقق شد:راهیابی نمایش «داماهی» به مرحله پایانی کشوری تئاتر دانش‌آموزی

تئاتر صحنه‌ای «داماهی» کاری از دبیرستان حاج عبدالهادی هرنگ به کارگردانی فریبا آذر به مرحله نهایی تئاتر دانش‌آموزی کشوری راه یافت.
آذر عباد
فریبا آذر کارگردان نمایش «داماهی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستک اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان شهر جناح برای نخستین بار در این سطح از تئاتر دانش‌آموزی کشور امید به موفقیت در مراحل بعدی را در دل هنرمندان زنده کرده است و امیدواریم بتوانیم با اجرای خوب، جواب زحمات همه عزیزانی که در جهت اعتلای نمایش شهرستان در سال‌های گذشته متحمل شده بودند بدهیم.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های مستمر آموزشی، تلاش بی‌وقفه هنرمندان شهرستان به خصوص مرحوم علی عباد و حمایت‌های نخبگان نمایش استان، نمایش «داماهی» را به یکی از مدعیان جدی جشنواره استانی تبدیل کرد و امروز به همت تلاش هنرمندان از بین ۳۰ نمایش سراسر کشور به عنوان یکی از هشت گروه برتر کشوری شناخته شدیم که این رقابت‌ها ۲۵ الی ۳۰ مرداد با هنرنمایی هشت گروه در شهر نیشابور برگزار می‌شود.

کارگردان نمایش «داماهی» خاطر نشان کرد: «داماهی»، محتوایی دفاع مقدسی دارد و به نویسندگی علیرضا داوری یکی از افسانه‌های قدیم استان را روایت می‌کند که در بین مردم هرمزگان به داماهی مشهور است.

آذر در پایان گفت: از مدیریت آموزش و پرورش منطقه جناح و معاونت پرورشی این اداره بابت همراهی با گروه دانش‌آموزی و حمایت‌هایی که در طول مدت بیش از یک سال از این گروه انجام داده‌اند قدردانی می‌کنم و امیدوارم در ادامه نیز مسئولان، دانش‌آموزان هنرمند را همراهی کنند.

یادآور می‌شود خانم فریبا آذر به عنوان تنها کارگردان تئاتر خانم غرب استان پیش از نمایش «داماهی»، چندین کار نمایشی از جمله «دیدار به ماه و آئینه»، «در آستانه فروپاشی» و «طنز خانه اسکاتلندی‌ها» را کارگردانی و در سه سال متوالی به عنوان بازیگر در جشنواره‌های تئاتر استانی ایفای نقش کرده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top