skip to Main Content

نحوه واگذاری مجوز ساخت مسجد در مناطق اهل سنت هرمزگان

نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه ساخت مساجد در مناطق مختلف شیعه و سنی نشین تابع دستورالعمل‌های خاص خود است، نحوه واگذاری مجوز ساخت مسجد در مناطق اهل سنت هرمزگان را تشریح کرد.
خبرگزاری فارس: نحوه واگذاری مجوز ساخت مسجد در مناطق اهل سنت هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، حجت‌الاسلام مهدی که به شهرستان جاسک سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: یکی از زیباترین جلوه‌های دین مبین اسلام وحدت و همدلی بین مسلمانان است که پیامبر نور و رحمت آن را در بین امت خود به امانت گذاشت.

وی افزود: برادران اهل سنت می‌توانند نیازها و درخواست‌های خود را در دفتر شرق استان پیگیری و دیگر نیازی به تردد به مرکز استان برای پیگیری امور خود را ندارند.
دری در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی بین مسلمانان بیان داشت: وحدت میان مسلمانان دستور اکید قرآن است و پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) نیز به این مهم توصیه‌های فراوان فرموده‌اند.

نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان یادآور شد: درخواست احداث مسجد در هر منطقه از طریق شورای روحانیت هر شهرستان به ما ارائه می‌شود و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت براساس معیارهایی همچون میزان جمعیت و یا فاصله بین مساجد، مجوز ساخت مسجد را صادر می‌کند.
به گفته وی منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین‌المللی است به گونه‌ای که مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم‌جهت حرکت کنند.
وی ساماندهی مدارس علوم دینی و اعطای مجوز احداث مساجد اهل سنت را از جمله دیگر وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برشمرد و اضافه کرد: وحدت و یکپارچگی بین شیعه و سنی مانع تحقق توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی خواهد شد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top