skip to Main Content

برنامه‌های فرهنگی و هنری برای تقویت وحدت و همگرایی در هرمزگان اجرا شود

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در راستای تقویت وحدت و همگرایی در هرمزگان باید در دستور کار قرار گرفته و می توان جشنواره های فرهنگی را در این زمینه برگزار کرد.

 استاندار ۲۳۴

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه امنیت پایدار شرق با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تقویت وحدت و همگرایی در استان هرمزگان صورت گرفته است، عنوان کرد: هدف از تشکیل این کمیته و شورای توسعه امنیت پایدار، توسعه متوازن شرق و غرب کشور و توجه به ظرفیت‌های اقوام و مذاهب مختلف بوده است.

وی ادامه داد: به کار گیری و استفاده از نیروهای کارآمد اهل سنت در مناصب مدیریتی از جمله فرمانداری‌ها و معاونت استانداری یکی از اقدامات موثر در تقویت همگرایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود که خوشبختانه این کار در دولت تدبیر و امید صورت گرفت.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در این کمیته باید برنامه‌های عملیاتی برای توسعه متوازن و امنیت پایدار ارائه شود، افزود: نیاز است طرح‌هایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای ارتقاء ضریب امنیتی ارائه شود.

جادری تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای تقویت وحدت و همگرایی در هرمزگان باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین می‌توان جشنواره‌های فرهنگی را در این زمینه برگزار کرد.

وی گفت: تقویت سازمان‌های مردم نهاد برای انجام کارهای فرهنگی و ایجاد روشنگری در میان مردم از جمله دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که می‌تواند در مجموع منجر به امنیت بیشتر و تقویت همگرایی و احساس مشارکت اقشار مختلف مردم شود.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: مجموعه‌ای از مطالعات و برنامه ریزی‌های کلان در کشور موجب تشکیل شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور شد که کمیته فرهنگی و اجتماعی نیز در زیر مجموعه این شورا قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این شورا و کمیته‌های زیرمجموعه آن رسیدن به توسعه متوازن در کشور است و در این راستا موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان باید با رویکرد ایجاد توسعه متوازن در استان مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان افزود: هدف اصلی این کمیته تحقق و تسریع توسعه متوازن با اجرای کارهای فرهنگی و اجتماعی است.

* برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و رسیدن به توسعه متوازن داشته باشیم

همچنین علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه امنیت پایدار در این جلسه عنوان کرد: مسئولیت دبیرخانه این کمیته در سطح کشور بر عهده معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اجرای مصوبات و طرح‌ها را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در راستای وظایف کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه امنیت پایدار، ما پیشنهادات ۲۳ گانه‌ای را برای اجرا در سطح استان ارائه داده‌ایم که برخی از این پیشنهادات جزء مصوبات کمیته مرکزی کشوری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: باید با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان برنامه‌ریزی‌های دقیقی را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و رسیدن به توسعه متوازن و امنیت پایدار داشته باشیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top