skip to Main Content

از سوی پیشمرگه های کرد عراقی: دستگیری افسر اطلاعاتی ترکیه در عراق+عکس

نیروهای پیشمرگه کرد عراقی یکی از فرماندهان گروه تروریستی تکفیری داعش که از افسران ارشد سازمان جاسوسی ترکیه “میت” بود را دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین الملل مشرق ، در ادامه عملیات پاکسازی مناطق مختلف عراق از حضور عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش ، روز گذشته رزمندگان پیشمرگه عراقی طی عملیاتی در حاشیه شهر “کرکوک” در شرق عراق موفق به دستگیری یکی از فرماندهان ارشد میدانی داعش شدند. در این عملیات گروه زیادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیده اند.

دستگیری افسر اطلاعاتی ترکیه در عراق!
حسب اطلاعات منتشر شده ، این فرمانده داعشی ، تبعه کشور ترکیه و از ساکنین شهر “ارزروم” واقع در شرق کشور ترکیه و افسر سرویس جاسوسی این کشور می باشد که از دو سال پیش وارد رده های فرماندهی داعش شده بود. حسب اعترافات اولیه  این فرد ، وی در جبهه های مختلف کشور سوریه فرماندهی یگانهای نظامی داعش را بر عهده داشته است.
دستگیری افسر اطلاعاتی ترکیه در عراق!
دستگیری افسر اطلاعاتی ترکیه در عراق!
این گزارش می افزاید ، نیروهای پیشمرگه عراقی پس از بازجویی های اولیه ، این فرمانده داعشی را به ارتش عراق برای تحقیقات تکمیلی و اعزام وی به دادگاه قضایی عراق تحویل داده اند. لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان تحولات منطقه غرب آسیا ، بر نقش محوری دولت و سازمان جاسوسی ترکیه در تشکیل و تسلیح و طراحی عملیاتهای نظامی این گروه در عراق و سوریه تاکید دارند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top