skip to Main Content

موج نقدینگی پس از لغو تحریم‌ها/ چالش بزرگ دولت روحانی؛ افزایش انتظارات عمومی پس از لغو تحریم‌ها

“رویترز” با اشاره به این که بهتر است ایران پول‌های آزادشده را صرف بهبود وضعیت معیشتی و اقتصاد داخلی کند می‌نویسد: “انتظارات عمومی از دولت ایران برای بهبود وضعیت معیشتی بالاست.

خبرگزاری “رویترز” با انتشار گزارشی درباره وضعیت اقتصادی ایران پس از لغو تحریم‌ها اشاره می‌کند که علیرغم آن‌که این موضوع فرصتی برای دولت ایران است اما بدون برنامه‌ریزی صحیح و هدف‌گذاری درست برای صرف هزینه‌ها می‌تواند به تهدیدی عمده تبدیل شود.

به گزارش خرداد،”رویترز” با اشاره به این که بهتر است ایران پول‌های آزادشده را صرف بهبود وضعیت معیشتی و اقتصاد داخلی کند می‌نویسد: “انتظارات عمومی از دولت ایران برای بهبود وضعیت معیشتی بالاست. به گفته تحلیلگران پس از لغو تحریم‌ها ایران قادر خواهد بود تا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از بدهی‌های بانکی خود را پرداخت کند. با این حال، کاهش قیمت نفت سبب شده تا ایران با کسری بودجه مواجه شود. همین موضوع تلاش‌های دولت ایران برا ی تامین نیازهای داخلی را دشوارتر خواهد ساخت. در مقابل، “چارلز هولیس” مدیر اجرایی مرکز مشاوره “اف تی آی” معتقد است که میزان نقدینگی‌ای که دولت ایارن در اختیار خواهد داشت و آزادی عمل دولت برای هزینه آن تاحدودی اغراق‌آمیز است.”

رویترز در ادامه اشاره می‌کند که در دولت قبلی به علت سوء‌مدیریت در بخش نفت که یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایران است سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است و نیاز مبرمی به سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.

“غلامرضا بهراد” معلمی در تهران در گفت‌وگو با “رویترز” اشاره می‌کند که خانواده‌ای چهار نفره دارد و علاقه‌ای به سیاست یا پیگیری اخبار مرتبط با موضوع برنامه هسته‌ای ندارد بلکه مثل اکثر مردم به فکر بهبود وضعیت اقتصادی است. او در این باره می‌گوید:”امیدوارم لغو تحریم‌ها به این موضوع کمک کند.”

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top