skip to Main Content

آموزش تنها راهکار جلوگیری از رشد اعتیاد در نوجوانان است

یک کارشناس جامعه شناسی گفت: در دسترس بودن مواد مخدر یکی از اصلی ترین علل افزایش اعتیاد در بین جوانان یا حتی نوجوانان است.

49841t

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، اسماعیل زیارتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، اظهار کرد: یک راهکار اصلی برای جلوگیری از رواج اعتیاد در بین جوانان و یا حتی نوجوانان جلوگیری از دسترسی آسان به مواد مخدر است.

وی افزود: نباید تمام مسائل جامعه را به گردن مشکلات اقتصادی انداخت، مسئله اعتیاد به نوعی ریشه در فرهنگ دارد باید فرهنگ سازی شود و به فرد در هر سنی آگاهی و آموزش لازم داده شود.

زیارتی با بیان اینکه آموزش در زمینه اعتیاد باید از مقاطع پایه آغاز شود، عنوان کرد: چالشی که ما همواره در جامعه خود با آن مواجه هستیم این است که بعد از وقوع اتفاق به دنبال ارائه راهکار هستیم، باید برای جلوگیری از ادامه ی روند افزایش اعتیاد در بین نوجوانان آموزش های اساسی از همان دوران ابتدایی است.

وی افزود: آموزش کلی و مداوم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد تا زمانی که نوجوان به سن بلوغ رسید به راحتی متوجه شود که مسیر اشتباه است، این آموزش ها نباید تنها به صورت تئوری بلکه در قالب آموزش های عملی و بازدید دانش آموزان با توجه به شرایط سنی از کانون ها نیز باشد.

زیارتی در ادامه به اعتیاد زنان اشاره کرد و گفت: در جامعه امروز بیان اینکه شرایط برای مرد و زن متفاوت است حرف قابل پذیرشی نیست و این مسئله در معقوله اعتیاد نیز صادق است زیرا همان گونه که مواد مخدر برای مردان در دسترس است برای زنان نیز شرایط به همین گونه است.

وی افزود: نمی توان مسئله اجتماعی شدن و استقلال مالی را در افزایش اعتیاد در بین زنان نادیده گرفت، البته زنان به دلیل ساختار ذاتی خود در معقوله اعتیاد آسیب پذیرتر هستند، اما نکته ای که نمی توان نادیده گرفت بحث ایمان و باور های قلبی است.

زیارتی گفت: اگر ایمان پررنگ باشد یک مسیر کلی برای موفقیت انسان مشخص است و انسان کمتر دچار اشتباه می شود، اگر باورهای دینی را در خودمان و خانواده هایمان پررنگ تر کنیم کمتر دچار اینگونه از لغزش ها می شویم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top