skip to Main Content

همه دستگاه ها باید در برگزاری انتخاباتی پرشور کمک کنند/از برگزاری جشنواره خلیج فارس با این کیفیت خجالت کشیدم

استاندار هرمزگان گفت: مجلس شورای اسلامی بخش مردمی نظام دارای جایگاهی مهم و اساسی است و وظیفه همه دستگاه های اجرایی این است که به برگزاری انتخاباتی پرشور کمک کنند.

استاندار

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از مهر، جاسم جادری عصر یکشنبه در دومین نشست شورای اداری استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در همه زمینه ها باید آماده پذیرش انتقادات باشیم، عنوان کرد: حوصله مدیران اجرایی هم باید زیاد باشد و همچنین باید برای رفع مشکل تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بنده در این مدت تلاش کرده ام که به دستور و خواست بنده خلافی صورت نگیرد و خود را خادم مردم می دانم و چون سال انتخابات است، حتما مطالبی عرضه می شود که باید حوصله مدیران اجرایی بیش تر باشد و ما به عنوان مجریان نباید خود را مبرای از اشکال بدانیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، افزود: بنده از حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس به عنوان میهمان این جشنواره عذرخواهی می کنم که جمعیتی در خور این برنامه در سالن نداشتیم و باید اداره کل ارشاد هرمزگان هم دقت کند که جشنواره ملی خلیج فارس مراسمی ملی است که باید هم در شان مهمان برنامه و هم مردم هرمزگان برگزار شود که متاسفانه امسال این گونه نشد.

جادری در ادامه با بیان اینکه سال حساسی را با برگزاری دو انتخابات مهم در پیش داریم، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری اساس حکومت اسلامی ماست و سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم زده و می زند و به عنوان حافظ و نگه دار بخش اسلامی نظام فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در بخش مردمی نظام دارای جایگاهی مهم و اساسی است و وظیفه همه دستگاه های اجرایی این است که به برگزاری انتخاباتی پرشور کمک کنند تا نمایندگان واقعی و منتخب مردم هم در مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: ما به عنوان مجری انتخابات باید این عهد را ببندیم که حافظ و امانت دار رای مردم باشیم و مقام معظم رهبری فرموده اند آرای مردم حق الناس است و اگر نسبت به حق الناس کوتاهی کنیم باید در روز قیامت پاسخگو باشیم و حق نداریم از موقعیت و امکاناتی که در اختیار داریم به سود و باب میل خود استفاده کنیم.

جادری اضافه کرد: احتمال دارد از این پس برخی کاندیداها انتظار داشته باشند مسئولان دستگاه های دولتی به کمک آنها بیایند اما حق نداریم از امکانات بیت المال به سود فرد خاصی استفاده و حق دیگری را از بین ببریم و نباید آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران از بین ببریم و در برگزاری انتخابات باید به کارگیری امکانات به سود فردی خاص و جانبداری میلی و شخصی را کنار بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مدیران استان مسئولیت استانی دارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران شهرستان ها را فراموش کرده اند و بنده از آنها می خواهم به شهرستان ها سفر و مشکلات را بررسی و حل کنند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در خصوص بدهی مردم به بانک ها نیز اخیرا از سوی رئیس کل بانک مرکزی دستوری آمده که از سوی بانک ها به بدهکاران مهلت داده شود و جرائم را نیز ببخشند و با مردم همکاری و مدارا کنند و برای رونق استان باید با مردم مدارا شود و توجه کنیم که برخی افراد گرفتارند و باید به سمت رفع این گرفتاری ها پیش برویم.

جادری همچنین با بیان اینکه در سراسر استان هرمزگان مشکل آب شرب داریم و تلاش می کنیم از این بحران بگذریم، عنوان کرد: وضعیت بندرعباس نسبت به دیگر شهرها در زمینه کمبود آب، بحرانی تر است و سعی کرده ایم از اعتباراتی که اختصاص داده شده این مطلب را همواره در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: مدیران هم باید به صرفه جویی در مصرف آب کمک کنند و هم برنامه ریزی شود تا بحران را طوری مدیریت کنیم تا چالش عمده ای پیش نیاید و احتمال دارد با تشکیل ستاد بحران اگر بتوانیم، روزهای پنجشنبه را در هرمزگان تعطیل اعلام کرده و مصرف آب و برق را کنترل کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: در سال ۹۳ در حوزه های مختلفی در استان خوب کار شد اما هرمزگان استانی کمتر توسعه یافته است و هرچه در این استان کارکنیم کم است.

جادری تصریح کرد: خوشبختانه در بخش بهداشت و درمان هرمزگان چند کار عمده همچون افتتاح و واگذاری بیمارستان قشم به دانشگاه علوم پزشکی، واگذاری ظرفیت خالی بیمارستان خلیج فارس به دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح بیمارستان بستک افتتاح و دو دستگاه ام آر آی در میناب و بندرلنگه و سی تی اسکن و سی تی آنژیو در پارسیان (گاوبندی) صورت گرفت و در مجموع دولت در بخش سلامت سرمایه گذاری و اقدامات خوبی انجام داده است.

وی عنوان کرد: در بخش راه نیز بیش از ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه در هرمزگان به بهره برداری رسید اما همه این مسائل جوابگوی نیاز مردم نیست و خیلی بیش تر باید کار شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی که با هم کار می کنند نباید به سمت برخورد قهری با هم بروند و بر علیه هم شکایت کنند، اظهار داشت: اختلافات دستگاه های اجرایی باید در داخل دولت حل شود و نباید به قوه قضائیه کشیده شود و این نوع برخورد در شان مدیران استانی نیست که علیه هم شکایت کنند و وظیفه استانداری رفع اختلافات دستگاه هاست که این کار را انجام خواهد داد.

جادری در پایان با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س)، بیان داشت: باید برای رفع مشکلات خود از خاندان عصمت و طهارت (ع) کمک بگیریم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top