skip to Main Content

صنایع دستی در تعادل بخشی بازار کار نقش موثری دارد

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه صنایع دستی در تامین اشتغال و تعادل بخشی بازار کار نقش موثری دارد، گفت: ۶۴ هزار صنعت گر در سطح استان شناسایی شده و برای ۴۰ هزار نفر نیز باید کارت صنایع دستی صادر کرد.

49454

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایسنا، محسن ضیائی در اولین نشست کارگروه تخصصی اشتغال وسرمایه گذاری استان درسال جاری، با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و افزایش فرصت های شغلی از مزیت های اولیه اقتصاد بخش گردشگری محسوب می شود، اظهار کرد: با گسترش خدمات گردشگری، فرصت های شغلی زیادی ایجاد می شود و این فرصتهای اشتغال می تواند به صورت مستقیم، غیرمستقیم و تشویقی باشد.

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان افزود: استفاده از ظرفیتهای استان، سبب بهبود ساختار اقتصادی و افزایش حجم اشتغال و فرصتهای شغلی می شود و یکی از مزیت های نسبی گردشگری در استان، فرصت های شغلی ایجاد شده برای مشاغل کوچک در بخش گردشگری است که نیازهای مستقیم گردشگران را برآورده می کند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در تامین اشتغال و تعادل بخشی بازار کار نقش موثری دارد، اضافه کرد: ۶۴ هزار صنعت گر در سطح استان شناسایی شده و برای ۴۰ هزار نفر نیز باید کارت صنایع دستی صادر کرد.

ضیائی، بر تعاملات بین بخشی دستگاهها تاکید کرد و این تعاملات سبب برنامه ریزی بهتر و در نتیجه ایجاد امکانات شده و حضور گردشگران را افزایش می دهد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top