skip to Main Content

هرمزگان و موضوع الحاق و انتزاع به قلم هومن محمد کرمی

هرمزگان هفته گذشته را با خبر داغ الحاق و انتزاع پنج روستای شهرستان پارسیان به سر برد و انتشار عکس و مطلب پیرامون اعتراض در این خصوص نشان داد که با وجود گذشت بیش از یک سال از این ماجرا، حساسیت ها همچنان وجود دارد و آبی از آسیاب نیفتاده است.

81398832-6096574

به گزارش پایگاه خبری بادگیر و به نقل از ایرنا اخبار و نقل قول هایی که از نرم افزارهای پیام رسانی تلفن های همراه آغاز شده بود به فضای مجازی محدود نماند و در اواخر هفته شخصیت های منطقه را وادار به واکنش کرد.

نامه شوراها و ائمه جمعه پارسیان و بخش کوشکنار به رییس جمهوری و پس از آن بیانیه کوتاه مجمع نمایندگان دو نمونه از این واکنش ها بود.

اعضای شوراهای اسلامی و ائمه جمعه بخش کوشکُنار در نامه خود با اشاره به تنش هایی که سال گذشته در پیرامون این موضوع شکل گرفت خواستار خارج شدن همیشگی این ماجرا از دستور کار شدند.

افزون بر این نامه و بیانیه ، فراخوان هایی نیز به صورت جسته و گریخته برای تجمع و اعتراض در روز پایانی هفته در مرکز استان منتشر شد که هر چند در این مرحله نتیجه عملی همراه نداشت اما حضور گسترده متولیان نظم و امنیت در محل های تعیین شده، نشان داد حساسیت موضوع به خوبی درک شده است.

به نظر می رسد هفته جاری نیز همچنان اخبار و رویدادهای مربوط به انتزاع و الحاق در کانون توجه مردم و رسانه ها باشد که شاهد آن نقل قول استاندار در اولین روز هفته در یکی از نشریات محلی است مبنی بر اینکه ‘مذاکرات در این باره در تهران موفقیت آمیز بوده و امیدواریم در آینده خبرهای خوبی به مردم استان بدهیم.

البته استاندار هرمزگان شنبه اول همین هفته با تاکید بر پایبندی استان بر قانون گفت که اجرای مصوبه انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان و الحاق آن به فارس را «فعلا» صلاح نمی دانیم.

جاسم جادری تاکید داشت که به عنوان مجری قوانین، تابع قانون است و تاکید کرد در وضعیت فعلی اجرای مصوبه الحاق را مصلحت نمی داند و خواسته بود که اگر صدایش به گوش بزرگان کشور می رسد، بگوید این مصوبه در حال حاضر ضرورت ندارد، چون استان مشکلات و گرفتاری های خاص خودش را دارد.

البته استاندار یادآور شد که در فرصت مناسب به دور از هرگونه تنش و مشکلی اگر تدابیر مقامات ارشد کشور صلاح بدانند که این دستورالعمل اجرا شود.

جادری که ریاست شورای تامین هرمزگان را نیز برعهده دارد مسکوت ماندن مصوبه الحاق و انتزاع پنج روستای پارسیان را خواستار شده و در وضعیت فعلی به دلیل مشکلاتی که در استان وجود دارد اجرای آن را به صلاح ندانسته است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top