skip to Main Content

 فرماندار بندرعباس: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از اجتماعات بزرگ و ترددهای غیر ضروری همچنان باید ادامه داشته باشد

به گزارش بادگیر نیوز ، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان بندرعباس به ریاست عزیزاله کناری فرماندار در محل سالن کنفراس فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار بندرعباس در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در خصوص پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا تا این لحضه در شهرستان بندرعباس صورت گرفته و اقشار مختلف جامعه بعنوان بازرسان افتخاری بسیج شدند که همچنان این بازرسی ها در حال انجام است و حوزه بهداشت و سلامت خوب عمل کردند که جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی شود.

وی در ادامه گفت: در حوزه فرودگاه باید در سالن های انتظار فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت و انجام شود و همچنین هنگام سوار و پیاده شدن از هواپیما و همچنین در سالن انتظار رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک کاملا ضروری است که مدیریت فرودگاه باید باجدیت بیشتری نظارت لازم را داشته باشد.

کناری گفت: در حوزه راه آهن نیز رعایت نکات بهداشتی در سالن انتظار و استفاده از ماسک ضروری و تاکسی های درون شهری که در خط راه آهن فعالیت دارند باید تابع دستورات ستاد کرونا به کار خود ادامه دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تاکید بر حوزه اتوبوسرانی برای رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: تاکسیرانی نظارت کند تا مسافران بدون ماسک وارد تاکسی نشوند و رانندگان تاکسی را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی کنند.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل جاده ای و دریایی و اصناف نیز ضرورت دارد نکات بهداشتی کاملا رعایت شود و ادارات راهداری، بندر شهید حقانی و اصناف شهرستان نیز نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: دستگاههای اداری و خدماتی باید از ظرفیت فضای الکترونیکی استفاده کنند تا افراد مراجعه حضوری نداشته باشند و همچنین فروشگاهها از سیستم پیکی استفاده کنند.

عزیزاله کناری گفت: دستگاههای مرتبط با حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای و درون شهری بازرسان خود را فعال کنند تا در قالب بازرسان ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان در سطح شهر هشدارهای لازم را برای رعایت نکات بهداشتی به جامعه هدف بدهند و همجنین برگزاری هرگونه مراسم عزاداری، عروسی، مجالس شخصی و شب نشینی ها ممنوع است.

وی در پایان بیان داشت: حوزه بهداشت و شهرداری پیگیری کند تا جمع آوری پسماندهای عفونی خصوصا در مطب ها به موقع انجام شود و همچنین مرکز بهداشت در خصوص آموزش بخشداران و دهیاران برای جمع آوری زباله های عفونی در سطح روستاها اقدام کند.

 

انتشار دهنده/آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top