skip to Main Content

تصفیه‌خانه آب بندرعباس تمامی استانداردهای جهانی را داراست/۴۰۰ تن لجن زارهای دو راهی ایسنی جمع آوری شده است

به گزارش بادگیر نیوز؛امین قصمی در نشستی خبری که به مناسبت سالروز تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب گفت:یکی از مهمترین اقدامات در این صنعت یکپارچه‌سازی و ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری و تشکیل شرکتی جدید است که وزیر نیرو به جد پیگیر این موضوع است.

وی افزود: در تلاشیم سامانه انتقال و ذخیره آب را در بندرعباس تکمیل شود  و فاز دوم آب‌شیرین‌کن بندرعباس نیز در مدار تکمیل قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: ساخت آب‌شیرین‌کن ۴۰ هزار مترمکعبی دیگری نیز در شهر بندرعباس هستیم تا ظرفیت شیرین سازی را به ۱۴۰ هزار مترمکعب برسانیم.

قصمی عنوان کرد: پروژه ساخت و بازسازی مخازن آب شهر بندرعباس را داریم چراکه عمر مخازن داماهی بالای ۴۰ سال بوده و با این بازسازی ۵۰ سال دیگر به عمر آن اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تاکید کرد: در تصفیه‌خانه آب بندرعباس تمامی استانداردهای جهانی لازم پیاده‌سازی شده و یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های آب کشور است.

قصمی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما درزمینهٔ فاضلاب در شهر بندرعباس بافت فرسوده است که ۴۲ درصد شهر را شامل می‌شود و هر پروژه‌ای بخواهد  در این مناطق اجرایی شود با موانع بسیار زیادی مواجه می‌شود.

وی افزود: سیلاب بعد از باران گل‌ولای بسیاری را وارد خور می‌کند و از ۳۲ نقطه گنداب وارد خور می‌شود، کیفیت پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس به‌قدری استاندارد بود که استانداری هرمزگان اعلام کرد لوله خروجی از انتهای خور به ابتدای آن انتقال یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: ۴۰۰ تن لجن از این بخش برداشت کرده و با مجوز محیط‌زیست برای دپو و خشک‌کردن به سایت پسماند منتقل کردیم، همچنین ۴۰۰ تن آهک پاشی کردیم. پس از آغاز لایروبی از روز اول تغییرات کاملاً محسوس بود و فعلاً بو رفع شده است.

قصمی اضافه کرد: بنده به‌عنوان مدیرعامل یکی از دستگاه‌های ذی‌ربط بابت طولانی شدن پروسه شناسایی منشأ بو، لایروبی خور و رفع کامل بو از مردم شهر بندرعباس عذرخواهی می‌کنم .

وی در خصوص ریخته شدن پساب فاضلاب به دریا بیان کرد: در زمان مطالعات ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کاربرد پساب آن مشخص می‌شود، کاربرد و محیط پذیرنده پساب تصفیه‌خانه بندرعباس دریا بوده است!

قصمی بیان کرد :  در حال حاضر بخش‌هایی از تصفیه‌خانه بندرعباس برای بازسازی از مدار خارج‌شده است و مشخصاً برخی فرآیندهای آن دستت خوش تغییراتی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قراردادی با شهرداری بسته‌شده که طی آن از ۷۰۰ لیتر پساب تولیدشده در مرحله اول ۵۰ لیتر و در محله دوم ۲۰۰ لیتر  به شهرداری داده شود، یک‌باره نمی‌توان برای این ۷۰۰ لیتر محل مصرف ایجاد کرد، شهرداری و صنایع باید مخازن و تجهیزات لازم را ایجاد کنند و این مراحل گام‌به‌گام در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: با سرمایه‌گذاری که طرف قرارداد است هیچ مبادله مالی نداشته‌ایم و قرار شده تصفیه‌خانه را بازسازی و پساب تولیدشده را به فروش برساند اما متأسفانه تاکنون هیچ متقاضی برای پساب پیدا نکرده است.

قصمی اظهار کرد: می‌گویند از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب هرمز نمی‌توان استفاده کرد، ما در محل تصفیه‌خانه فضا سبزی را ایجاد کردیم و از همان پساب برای تغذیه آن استفاده می‌کنیم؛ ما به دنبال گران فروختن پساب نیستیم و متولی ایجاد فضای سبز نیز نیستیم؛ ما تنها به دنبال پیدا کردن محل استفاده برای پساب هستیم.

 

انتشار دهنده/ آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top