skip to Main Content

حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بندرعباس

به گزارش بادگیر نیوز؛ علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاح نمایشگاه صنایع دستی گفت: ایجاد شغل های ایجاد شده نشان دهنده آن است که این گفته که با حجم سرمایه گذاری اندک و کمترین فشار به دولت در بخش صنایع دستی و گردشگری ایجاد شغل می کنیم، از نزدیک شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنعتگر با حداقل امکانات توانسته اند شغل ایجاد کنند، افزود: مصداقی بالاتر از صنایع دستی در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود ندارد چون هم ظرفیت ها درونی و بنا بر هنر و فرهنگ قدیمی ایرانی است و نه تحریم بر آن‌ها اثری دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بی اثر بودن تحریم ها در حوزه صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم که هنر دست صنعتگران کشورمان هم در داخل به فروش می رسد و هم به خارج صادر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح تجاری‌سازی در بخش صنایع‌دستی دو سالی است که در دولت دوازدهم شروع کرده ایم، گفت: برخی از طرح ها در قدیم مانده بود و شاید سلیقه مشتری امروز نمی پسندید و از این رو تلاش شد روی طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و بازار کار کنیم.

مونسان با اذعان به اینکه طراحی‌هایی که امروز در این نمایشگاه ارائه شده، نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است، افزود: روی برندسازی خیلی کار شد.

وی با ذکر این نکته که در طرح تجاری سازی، روی بازارهای جدید و بسته بندی خیلی کار شده است، بیان کرد: زحمات صنعتگران و هنری که خلق می‌کنند نباید به‌صورت فله‌ای به فروش برسد بلکه باید در بسته‌بندی‌های موردقبول جهان نیز باارزش افزوده بیشتری به فروش برسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: گرچه کارهایی در این زمینه صورت گرفته است، اما نیاز به فعالیت بیشتری در این حوزه داریم تا صنایع دسته خود را به‌هیچ‌عنوان به صورت فله‌ای عرضه نکنیم.

وی بر روی کاربردی کردن صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: در گذشته به صنایع‌دستی به‌عنوان کالای لوکس و عتیقه‌ای نگریسته می‌شد اما بخش جدیدی به‌عنوان کاربردی کردن صنایع‌دستی باقیمتی پایین‌تر که در زندگی روزانه مردم کاربرد داشته باشد نیز راه‌اندازی شده است.

مونسان تصریح کرد: امروز جوانان تحصیل‌کرده در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در حال فعالیت و کارآفرینی می باشند اما شرمنده‌ایم که به‌تناسب فعالیتشان نتوانستیم امکانات حمایتی را فراهم سازیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با سرانجام طرح تعطیلات زمستانی نیز گفت: این طرح را از ۲ سال پیش همراه با مزایایش به دولت ارائه کردیم.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی، ایام خوب گردشگری در استان‌های جنوبی کشور در نیمه دوم سال است و طرح تعطیلات زمستانی می تواند موجب رونق گردشگری این استان‌ها شود.

مونسان با اشاره به موضوع آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، عنوان کرد: اجرای این طرح باعث کاهش آلودگی می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه این طرح به وزارت آموزش‌وپرورش رفت و با توجه به سه مرتبه نامه‌نگاری، تاکنون اظهارنظر نکرده اند و طرح در چرخ‌دنده‌های اداری گیر کرد.

مونسان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اشاره و اذعان کرد: متأسفانه دو سال است که این موضوع در بخش‌های دولت در حال پیگیری هستیم، اما بودجه‌های اندک به آن اختصاص می‌یابد.

انتشار دهنده:آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top