skip to Main Content

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان طلب دارد

به گزارش بادگیر نیوز؛ دکتر حسین فرشیدی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط درمانی در استان هرمزگان گفت:وضع درمان استان اصلا خوب نیست  و کارهایی که انجام می شود، جوابگوی نیاز استان نیست و هنوز به چیزی که به دنبالش بودیم نرسیدیم.

وی افزود : در ماه گذشته در پرداخت حقوق کارکنان مشکل داشته ایم و امیدوارم در سال جدید وضعیت ما بهتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد:با توجه به  آنفلوآنزا در دو الی سه ماه اخیر ۷۴۳ مورد بستری با بیماری تنفسی داشتیم، از ۱۲۹ مورد نمونه گیری انجام شده و به تهران ارسال شد.

فرشیدی با اشاره آمار مرگ و میر  آنفلوانزا بیان کرد: از ۱۶ مورد مرگ رخ داد که سه مورد تایید شد ویروس آنفلوآنزا  بوده که دو مورد آن مادر باردار بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اگر افراد به موقع مراجعه کرده بودند زنده می ماندند، اظهار کرد: از ۱۲۹ مورد ۱۸ مورد آنفولانزای مثبت داشتیم.

فرشیدی تصریح کرد: درمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک نیست بلکه استراحت و مصرف مایعات است، برای سال آینده بهتر است بیماران قلبی، سنین بالا و مادران باردار حتما در شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا را بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: امسال ۳۰ درصد افزایش نیروی تخصصی در استان داشتیم و بالای ۸۰ نیروی متخصص و فوق تخصص جذب کردیم، در بخش درمان سرطان و بیماری های خونی، اطفال، نفرولوژی و … کمبودهایمان رفع شده است، متخصصین داخلی و اطفال نیز در روزهای آینده به بشاگرد اعزام می شوند.

وی با اشاره به خصوص کیک هایی که حاوی قرص و کپسول بیان کرد:مشکلاتی از نظر روانی در جامعه ایجاد شد که خوشبختانه با ورود دستگاه های اطلاعاتی حل شد و امیدواریم دیگر چنین مواردی دیده نشود.

فرشیدی تاکید کرد: بیمارستان شهید محمدی دچار کمبودهایی هستیم که در حال رایزنی و تلاش برای رفع این کمبودها هستیم.

وی خاطرنشان کرد:دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد طلب  دارد که بیش از ۲۵ درصد آن مربوط به تجهیزات است، تا امروز ۱۲۷ الی ۱۲۸ میلیارد تومان از بیمه سلامت، حدود ۸۰ میلیارد تومان از تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان طلب دارد.

انتشار دهنده/آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top