skip to Main Content

نیروی انتظامی با توجه تنها نیرویی است که بیشترین مواجهه با مردم و عموم جامعه دارد

به گزارش بادگیر نیوز؛ میرهاشم خواستار در جلسه هم اندیشی انتظامی با شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان خمیر، اظهار داشت: خدمات ارزنده این نیرو می‌تواند رضایتمندی مردم از نظام را به‌خوبی نشان دهد.

وی ادامه داد:هم اکنون تعامل، همکاری، همدلی و همراهی بسیار خوبی بین اعضای شورای تأمین و مدیران دستگاه‌های اجرایی مستقر در سطح شهرستان وجود دارد.

رئیس شورای تامین شهرستان تأکید کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی نیز همکاری خود را با نیروهای امنیتی تداوم دهند تا امنیت بیشتری در سطح جامعه بویژه در روستاها برقرار شود.

میرهاشم خواستار در ادامه به معضلات اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت:اعتیاد به مواد مخدر از مهمترین مسایل اجتماعی است که در سال های اخیر به عنوان یک معضل از آن نام برده می شود.

خواستار با بیان اینکه همه در مقابل مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن مسوول هستند، ادامه داد:مقابله با مواد مخدر فقط مربوط به یک ارگان نیست بلکه یک عزم همگانی را می‌طلبد و نیاز است همه مردم و مسوولان برای مقابله با آن به میدان بیایند.
فرماندار خمیر تصریح کرد:ایران جزو بزرگترین کشورها در امر مبارزه با مواد مخدر بوده و تعداد شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر گواهی بر این ادعا است.

وی همچنین گفت: گرچه مبارزه با مواد مخدر بصورت سازمان یافته یکی از اولویت ها می باشد اما دغدغه همه مردم و مسئولان برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر است.

این مقام در بخشی از سخنان خود به استفاده مناسب افراد از فضای آموزشی مجازی اشاره کرد و گفت:استفاده از فضای مجازی برای رونق و توسعه کار و همچنین در بعد آموزشی از ضروریات است.

وی افزود:بعضاً برخی افراد که دارای جایگاه نیز هستند بدون آگاهی و به صورت لجام گسیخته در فضای مجازی خدمات مسئولین نظام را زیر سوال می برند که این کار زیبنده نیست.

ایشان مطالب خلاف واقع در این فضاها را گامی در جهت بی اعتمادی عمومی خواند و گفت: قطعا درج مطالب غیرواقع و از روی ناآگاهی هیچ کمکی به انسجام و وحدت نخواهد کرد.

وی در ادامه به رعایت اصل امانتداری و بی طرفی شوراها و دهیاران در اجرای انتخابات اشاره و تصریح کرد:برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمال امنیت و آرامش مهمترین هدف اصلی ماست و دهیاران و شوراها باید با رعایت اصل بی طرفی در انتخابات از ورود به بازی‌های سیاسی پرهیز کنند.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان همچنین افزود:رعایت قانون انتخابات و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری روستاییان در انتخابات از مهمترین وظایف دهیاران و شوراهاست که بایستی به آن توجه و عمل شود.

فرماندار خمیر خاطر نشان کرد:درصورت مشاهده هرگونه تبلیغات و حضور انتخاباتی دهیار و شورا، بعنوان تخلف به هیات بازرسی معرفی شده و برخورد خواهد شد.

*فرد معتاد، بیمار اجتماعی است*
در ادامه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمیر در خصوص مبارزه با مواد مخدر و همچنین برخورد با افراد معتاد در جامعه گفت:یک فرد معتاد، بیمار اجتماعی است و قرار نیست با قوه قهریه با آن برخورد کرد بلکه باید با فرهنگ سازی درست نسبت به کاهش این افراد در جامعه تلاش کنیم.

علی بخشی مواد مخدر را پدیده اجتماعی پیچیده ای دانست و افزود: ما باید نگاه همه جانبه به طرح مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم و رفتار کلیشه ای و غیر علمی نمی تواند بر این پدیده تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان آموزشی مجربی در زمینه پیشگیری از اعتیاد ،طلاق و … در سطح استان وجود دارند و نیروی انتظامی شهرستان آمادگی دارد هر گونه دوره های آموزشی و پیشگیری را با نیاز دهیاران فراهم سازند.

این مسوول به بحث امنیت در روستاها اشاره و گفت:مهمترین وظیفه نیروی انتظامی امنیت شهر و روستاها است و در این راستا شوراها و دهیاران می توانند با همکاری نیروی انتظامی افراد مزاحم در روستاها را شناسایی کنند و در زمینه امنیت و آرامش در روستا کمک زیادی داشته باشند.

وی ادامه داد: پارک اتومبیل یا موتورسیکلت بیرون از منزل ، باز گذاشتن درب منازل در هنگام شب و … از جمله مواردی است که در روستاها زیاد دیده می شود که باید افراد در این زمینه رعایت نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.

سرهنگ علی بخشی عنوان کرد:با توجه به تجارب بنده ، استان هرمزگان بویژه غرب استان در حوزه امنیت از وضعیت مطلوبی برخوردار است و این مدیون ایمان و تقوا و فرهنگ خوب مردم این منطقه است.

وی در ادامه گفت: تقویت چارت سازمانی پاسگاه کهورستان از جمله موضوعاتی است که آن را دنبال می کنیم و امیدواریم در سال های آینده آن را اجرایی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمیر همچنین خواستار برگزاری جلسات فصلی با شوراهای اسلامی و دهیاران جهت بررسی و حل سریعتر مشکلات روستائیان شد.

در ادامه این جلسه ابراهیم پرواز ضمن تقدیر و تشکر از خدمات نیروهای خدوم انتظامی تشکر کرد و گفت: نیروی انتظامی مهمترین پشتوانه امنیتی روستاهای شهرستان خمیر می باشد.

وی در ادامه در خصوص همکاری و تعامل شوراهای اسلامی و دهیاران با نیروی انتظامی نکاتی را بیان داشت.

پرواز همچنین اعلام کرد:به استناد مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر نام روستای تهلو ، نام دقیق این روستا انگوران تهلو می باشد.

صالح منصوری نژاد رییس شورای بخش مرکزی شهرستان خمیر نیز خواهان ایجاد پاسگاه در منطقه کشار شد و اظهار داشت:با توجه به حجم کاری و گستردگی منطقه کهورستان تاسیس پاسگاه انتظامی در منطقه کشار ضروری است و قطعا امنیت پایداری در این منطقه تامین خواهد شد.
منصوری نژاد همچنین با بیان موقعیت و جمعیت روستاهای تحت پوشش این پاسگاه ،گفت :با توجه به افزایش جمعیت این منطقه نیاز است پاسگاه کهورستان برای ارائه خدمات بیشتر ارتقا یابد.

جمع آوری اتباع بیگانه غیرمجاز ، آموزش جامع پیشگیری از اعتیاد توسط پلیس و مشارکت شوراها و دهیاران با نیروی انتظامی در این زمینه از دیگر موضوعاتی بود که رئیس شورای بخش مرکزی خمیر به آن اشاره کرد.

در این نشست برخی از دهیاران به مشکلات روستاهای خود در زمینه های فوق اشاره کردند.

همچنین از سوی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی بدلیل تامین امنیت و تعامل خوب با مردم از فرمانده انتظامی شهرستان خمیر تجلیل شد.

 

انتشار دهنده: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top