skip to Main Content

ارائه آموزش های هلال احمر به بیش از ۶۱۰۰ هرمزگانی

به گزارش بادگیر نیوز ؛احمد رئیسی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر هرمزگان در تشریح عملکرد شش ماهه ابتدایی سال جاری این معاونت اظهار کرد:آموزش های هلال احمر در دو بخش همگانی و تخصصی ارائه می شود که آموزش همگانی حضوری در سه رشته آمادگی در برابر مخاطرات، کمک های اولیه و پایه داوطلبی و همچنین آموزش های غیرحضوری از طریق فضای مجازی، تبلیغات محیطی،رادیو، تلویزیون، ارسال پیامک و …انجام می شود.

وی گفت:در شش ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر دو هزارو ۳۱۶نفر در استان آموزش آمادگی در برابر مخاطرات را دریافت کردند که پیش بینی می شود با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاهها در این فصل این رقم تا پایان سال به ۷هزار نفر خواهد رسید.

رئیسی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری دوهزارو ۲۱۹ نفر آموزش ۲۲ساعته کمک های اولیه را دریافت کردند که طبق پیش بینی تا پایان سال به ۷هزار نفر خواهد رسید.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر هرمزگان ادامه داد: آموزش پایه داوطلبی به عنوان پیش نیاز ورود به جمعیت هلال احمر به شمار می رود که در شش ماهه نخست امسال یک هزارو ۷۵نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

رئیسی اظهار کرد:دوره های آموزش های تخصصی که در شش ماهه نخست سال در جمعیت هلال احمر هرمزگان برگزار شده شامل دوره های عمومی امداد و نجات، دوره اسکان اضطراری و سرپناه، دوره بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری، عملیات لجستیک (آماد و پشتیبانی)، حمایت های روانی و اجتماعی، جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل (جاده ای) و پایه پیش بیمارستانی می باشد که در سال جاری ۲۱دوره با عناوین فوق برگزار شد و بالغ بر ۵۷۹نفر در قالب تیم های امداد و نجات این آموزش های تخصصی را دریافت کردند.

رئیسی با بیان اینکه شهرستان های بندرعباس و پارسیان در بخش آموزش های همگانی بیشترین مشارکت را دارند، گفت:بیشترین استقبال در بخش آموزش های تخصصی مربوط به شهرستان های قشم، میناب و سیریک بوده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر هرمزگان با اشاره به اینکه در بخش ارائه آموزش های عمومی و همگانی شاهد رشد بیش از ۱۰۰درصدی در تمام موارد نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، خاطرنشان کرد:در شش ماهه نخست سال گذشته حدود ۶۰ نفرآموزش های تخصصی دریافت کردند که در سال جاری با افزایش چشمگیر این رقم به ۵۷۹ نفر افزایش یافته است.

 

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top